ZASLIŠANJE

Bulčeva z »mirnim srcem« pred evroposlanci

Objavljeno 20. oktober 2014 21.00 | Posodobljeno 21. oktober 2014 00.07 | Piše: S. U.

Poslanci in strokovnjaki zadovoljni z znanjem in s samozavestnim nastopom slovenske kandidatke za evropsko komisarko za promet.

Kandidatka za evropsko komisarko Violeta Bulc.

LJUBLJANA – Pred pristojni odbor Evropskega parlamenta je danes ob 19. uri stopila še druga slovenska kandidatka za evropsko komisarko – Violeta Bulc. Po neuspešni kandidaturi Alenke Bratušek, ki je v EU močno odmevala, je njena naslednica razumljivo deležna velike pozornosti.

Bulčevo, ki naj bi prevzela prometni resor, je zaslišal pristojni odbor za promet in turizem. Na triurnem zaslišanju je kandidatka najprej podala okoli 15-minutno izjavo, nato pa odgovarjala na 45 vprašanj članov odbora. Na koncu je lahko podala še kratko sklepno izjavo. Kot je zapisala na facebooku v nedeljo zvečer, je na zaslišanje odšla z »mirnim srcem«, skupaj z ekipo pa je naredila vse za ustrezno pripravo na zaslišanje.

Nastop je začinila z zgodbicami iz svojega življenja

Slovenska kandidatka za evropsko komisarko za promet je na zaslišanju v Evropskem parlamentu dobila zelo pester nabor vprašanj, ki so se nanašala na zelo različne prometne teme, od problema ozkih grl na Donavi do vprašanja podpore malim lokalnim in regionalnim letališčem, ki so ključna vez odročnih delov v Evropi s preostalimi območji ter pomembna za turizem in gospodarski razvoj.

Njen nastop je bil suveren, odgovore je pogosto začinila z zgodbicami iz svojega življenja.
 

Komentiranje v živo:

21.55 Odločitev, ali je Bulčeva prestala zaslišanje, bo odbor sporočil po sestanku v torek ob 8.30.

21.54 »Ko se ustavi promet, se ustavi vse. Ker sem socialno ozaveščena, podpiram postopne liberalizacije v EU. Hkrati se bom zavzemala za cenovno dostopne in varne transportne storitve. Promet je treba postaviti v sam vrh evropske politike, ker je hrbtenica gospodarstva. Verjamem, da lahko vsak problem rešimo, če sodelujemo, in skupaj lahko promet vrnemo na vrh evropske politične agende.« S temi besedami je Bulčeva končala zaslišanje. Po zaključnih besedah je sledil velik aplavz za kandidatko. Časa niso prekoračili, ampak so celo končali šest minut prej.

21.30 Pri pomenu lokalnih letališč se je strinjala, da so ta ključna za razvoj lokalnih območij, in zatrdila, da si bo prizadevala za nove poslovne modele za ohranitev malih lokalnih letališč, ter spomnila na primer portoroškega letališča, ki je pomembno za turizem v Sloveniji. Svoje besede je ponazorila z osebno izkušnjo, ko je letela na otoček Barra v škotskih Hebridih, kjer je ena najnevarnejših pristajalnih stez na svetu in po njenih besedah eno najbolj vznemirljivih letališč, kar si jih je mogoče predstavljati, saj deluje samo ob oseki. »Pravice potnikov so zame zelo pomembna prioriteta. Tudi sama sem potnica,« je dodala.

21.17 Dobila je tudi pereče vprašanje o varnostnih ukrepih na letališčih zaradi ebole. Pravi, da je proti zapiranju letališč, saj to preprečuje učinkovito ukrepanje, a dodaja, da je potrebno evropsko stališče o tem.

21.10 Hrvaški poslanec jo je vprašal, katere ukrepe bo komisija sprejela, da omili vplive prometa na javno zdravje. »Ko gre za ljudi, nikoli ne naredimo dovolj. Pri železnicah, denimo, je pomemben onesnaževalec hrup,« je odgovorila Bulčeva in navedla kot enega pomembnih ukrepov na tem področju premišljeno urbanistično načrtovanje.

20.40 Prva polovica zaslišanja je končana. V dvorani je že več praznih sedežev. Vprašanja so predvsem strokovne narave. Koordinator poslancev EPP v odboru Wim van de Camp jo je na twitterju že pohvalil kot »inteligentno žensko z močnimi stališči«. Bulčeva vseskozi odgovarja v tekoči angleščini. Razpoložljiv čas je do zdaj maksimalno izkoristila, pravijo poznavalci, fiaska zato ne pričakuje skoraj nihče. Evropske parlamentarce še najbolj bega dejstvo, da je politično nepopisan list, da je njena edina politična izkušnja nekaj tednov dolgo ministrovanje v vladi še enega političnega novinca Mira Cerarja, poleg njenih nenavadnih hobijev. A nič od tega ni resen očitek, večjih težav pri ocenjevanju kandidatke, očitno ne bo ... 

20.30 »Odgovori name niso naredili vtisa, je pa dobro, da v ospredje postavljate človeka in pripravljenost za dialog,« je bil kratek Georges Bach (EPP).

20.10 O enotnem evropskem nebu: »Gre za zelo dober projekt, in sicer tako s podjetniškega kot tudi z vidika zelene agende. Po eni strani gre za optimizacijo prometa in prometnih povezav.«

»Predvsem glede na kratek čas, ki ga je imela na voljo za pripravo, Bulčeva v prvih odgovorih ni razočarala. Videti je zagnana in odločna,« je med zasliševanjem zapisala novinarka European Voicea Cynthia Kroet.

20.03 Karimo Delli, koordinatorko Zelenih, so zanimali načrti Bulčeve na področju varovanja okolja, pri čemer je kandidatka med drugim zatrdila: »Ljubim naravo, živim z naravo in jo spoštujem«. Večkrat je izpostavila svojo zavezo okolju in obenem izpostavila pomen tehnološko naprednih rešitev.

20.00 Težave z mikrofonom, saj Bulčeva pravi, da ne sliši dobro vprašanj. »Slišim že, ampak zelo oddaljeno.« Tehniki rešujejo zaplet ...

19.54 Merje Kyllonen (GUE/NGL) vprašuje o socialnem dampingu. Bulčeva odgovarja, da je odločno proti, saj gre za neko motnjo, izkrivljanje. V tem trenutku nima jasnega odgovora.

19.40 Nemški poslanec Ismail Ertug (S&D) postavi vprašanje o tem, kako namerava zagotoviti, da v transportni branži ne bo socialnega dampinga in kaj bo storila glede napovedi iz njegove domovine, da bo uvedla cestnine na avtocestah (samo za tujce). »Socialne pravice niso ovira, temveč prednost Evropske unije. Sicer pa podpiram cestnine, saj naj uporabnik plača uporabo. Kako to posamezna država uredi, je njena stvar, nemškega dokumenta o uvedbi cestnin pa še ni. Vsekakor se bo treba držati evropskih pravil in ne dajati diskriminatornih predlogov.«

19.32 Bulčeva je nastop začela samozavestno. Poslanec Wim van de Camp (EPP) je postavil vprašanje glede vseevropskih omrežij in bele knjige EU o transportu. Že drugi izpraševalec ne more mimo jeze, da morajo biti na novem zaslišanju. Roberts Zile (ECR) je odbor za promet označil kot nekakšno gasilsko brigado, ker morajo v zadnjem trenutku reševati Junckerjevo zagato s komisarji. A obenem so se poslanci strinjali, da ta zaplet ni krivda Bulčeve in da ji danes ne glede na vse želijo veliko uspeha. Naša kandidatka se na take opazke ni odzvala.

19.13 Violeta Bulc nagovori Evropski parlament. Opozori, da je pomen prometa v Evropi podcenjen. »Promet mora biti prijazen do okolja, konkurenčen in vključujoč, saj je namenjen ljudem.« Pravi, da je promet hrbtenica naših življenj. Obljublja napredek na področju. Njene glavne naloge bodo enotne vozovnice, varstvo podatkov, tehnološki zagon, vključitev vseh vidikov inovativnih rešitev. Bulčeva tudi zagovarja čim boljšo povezanost Evrope. Meni, da bi morali uresničevati projekt vseevropskih omrežij ter vanj vključevati nove tehnologije. Večkrat je izpostavila, da brez vlaganj v promet ne bo šlo, brez njih bomo izgubili globalno konkurenčnost. Po njenih besedah so ključne inovacije. EU potrebuje tehnološki sunek: »Poglejte moje mesto, Ljubljano, ki ima po zaslugi projekta EU Civitas zdaj pet hibridnih avtobusov in 20 avtobusov na metan.« Pravi, da z uporabo inovativnih finančnih instrumentov za usmerjanje investicij v ključno infrastrukturo lahko pomagamo ustvarjati delovna mesta, krepiti rast in konkurenčnost v času, ko Evropa to najbolj potrebuje.

image
a:1:{s:11:"description";s:33:"Bulčeva je naredila dober vtis. ";}

»Promet je srce dobavne verige, saj zagotavlja svoboden pretok ljudi in blaga.« Prav zato so po njenih besedah prometna omrežja ključen element evropskega enotnega trga in so del rešitve za gospodarsko okrevanje Evrope. »V meni lahko vidite dojemljivo komisarko, ki je predana odpravljanju težav s sodelovanjem in na inovativen način,« je zaključila predstavitev in začela odgovarjati na vprašanja poslancev.

19.07 Predsednik odbora za promet in turizem Michael Cramer je poslance opozoril, da je sprva Jean Claude Juncker hotel za ta resor nameniti Madžaru Navracsicsu. Nato je napovedal, da bo Bulčeva na začetku triurnega zaslišanja najprej podala okoli 15-minutno izjavo, potem pa odgovarjala na 45 vprašanj članov odbora, na koncu pa lahko poda še kratko sklepno izjavo. Opozoril je, da je čas omejen.

 

Deli s prijatelji