KOPER – »Vesel sem, da sem prvič po letu 1976 spet tu. Takrat sem bil mlad ekonomist, delal sem v zunanji trgovini v beograjskem Tranšpedu, tu pa smo natovarjali na barko neko robo za izvoz,« je malo po tem, ko se je na Obali v ponedeljek popoldne razdivjalo neurje, pred svojo – na koprskem potniškem terminalu privezano – kar 50-metrsko jahto JoyMe dobro razpoložen obujal spomine nadvse uspešen svetovni poslovnež Philip Zepter.
Je eden najbogatejših Srbov, ki je znan predvsem po tem, da je s svojo inovativno kuhinjsko posodo zepter osvojil tržišča številnih držav. Njegovo bogastvo se ocenjuje na kar nekaj milijard evrov in njegova družba Zepter International, katere predsednik in ustanovitelj je, danes v štirih državah skupaj zaposluje že krepko preko 100.000 ljudi. Ob tem je pomembno, da mu je uspelo s trdim delom in s svojo filozofijo, ki je daleč od nam znanih tajkunskih barabij.
Zepter je še naprej učinkoviti poslovnež, a posoda je zdaj le del njegove dejavnosti. Zepter International ima med drugim tudi luksuzno letalsko družbo Zeptair, zadnja leta pa z družbo Philip Zepter Yachts sega tudi na področje luksuznih jaht. In prvi rezultat teh prizadevanj je prav motorna lepotica JoyMe, za katero so že ob njeni predstavitvi na svetovno znanem salonu Monaco Yacht Show mnogi ocenili, da je eno najbolj luksuznih in naprednih plovil, ki so se kdaj zasidrala v ekskluzivnem okolju mondene kneževine Monako.
Tržna vrednost jahte 30 milijonov evrov
Zanimivo je, da je pri oblikovanju jahte sodeloval tudi Philip Zepter sam, zato za mnoge ni presenetljivo, da prednjači na področju inovativnih tehnologij in modernega dizajna. To je namreč tisto, v čemer se skriva uspeh vseh izdelkov te znamk.
»Trudil sem se, da po organizaciji prostora, videzu, barvah in še čem izstopa od drugih konvencionalnih jaht. Bazira na zlatem rezu, po nizozemskem slikarju Pietu Mondrianu, na srebrni barvi …,« opisuje svoja prizadevanja in nato na vprašanje, ali je torej tudi ladijski strokovnjak, odvrne: »Ne, sem le človek, ki zna poiskati in skoordinirati prave strokovnjake.«
Da je pri tem nadvse uspešen, smo se lahko prepričali ob prijaznem vabilu na palubo v spremstvu Matjaža Tomljeta, poslovneža, ki med drugim v Monte Carlu izdaja revijo Fashion Avenue. Tomlje še vedno velja za edinega Slovenca, ki je pritiskal na plin na sloviti dirki 24 ur Le Mansa, kjer je leta 1994 s porschejem 911 carrera RSR v razredu GT2 pripeljal na odlično 3. mesto ter na 10. v generalni razvrstitvi. S Philipom Zepterjem poslovno sodelujeta in ga je tako kot prijatelja povabil k nam.
Petdesetmetrska jahta, katere tržna vrednost se ocenjuje na kakih 30 milijonov evrov in pluje pod hrvaško zastavo, ima seveda bazen, štiri terase za sončenje in druženje, vodni skuter, dodaten čoln itd. V večini tovrstnih luksuznih plovil pri notranji opremi klasično prevladujejo najrazličnejše plemenite vrste lesa in rjavi odtenki njihovih barv, ta pa je drugačna, osvežujoče modernistična.
Potovanje začeli v Splitu
Upravlja jo 12-članska posadka, v šestih kabinah pa lahko udobno sprejme ducat gostov, pri čemer je ena od palub namenjena samo za družino Zepter. Med njenim ogledom je osebje obzirno opozorilo na tišino, saj je v eni od kabin počivala žena Madlena Zepter, ki je znana po svoji predanosti umetnosti, sicer pa ima tudi delček slovenskih korenin. Njuna hči je bila med našim obiskom v salonu zatopljena v računalnik in je ni prav nič motilo, ko je Tomlje gostom ponudil osvežilen šampanjec rose de rose iz Goriških brd.
Družinsko potovanje so Zepterjevi začeli v Splitu, nato so se podali med dalmatinskimi otoki v Zadar, Pulj in Poreč, po nekaj dneh pri nas pa bodo nadaljevali proti Benetkam. In kako bodo preživeli slovenske dni? »Komaj čakam, da vidim Portorož in Piran. Tudi tam sem bil nazadnje pred skoraj štirimi desetletji. Prijetno bo obujati spomine,« se je veselil Philip Zepter in napovedal, da bo na povabilo naših poslovnežev v Sloveniji spet septembra ob evropskem prvenstvu v košarki.