NAJBOLJŠI SOSED

Balažič v prihodnjih tednih pričakuje odločitev o prodaji Mercatorja

Objavljeno 31. maj 2013 22.01 | Posodobljeno 31. maj 2013 22.01 | Piše: STA, A. L.

»Če se bo proces prodaje nadaljeval, bo to vsekakor proces, ki bo trajal vsaj še pol leta.«

BLED – Mercator si želi, da bi do odločitve o morebitni prodaji podjetja prišlo čim prej, je danes na Bledu poudaril predsednik uprave Mercatorja Anton Balažič. »Pričakujemo, da bo v prihodnjih tednih sprejeta jasna odločitev, ali se bo proces nadaljeval ali ne,« je dejal. Jasno je, da prodajni postopek za Mercator poteka, kmalu pa bi moralo postati tudi jasno, ali se bo nadaljeval ali ne. »Če se bo nadaljeval, bo to vsekakor proces, ki bo trajal vsaj še pol leta,« je ob robu konference Evropskega centra za voditeljstvo pojasnil prvi mož največjega slovenskega trgovca.

Sicer je bil po oceni Balažiča proces prodaje doslej profesionalen in transparenten, rezultat pa bo v največji meri odvisen od pogajanj med lastniki in ponudniki. Glede samih ponudb pa je Balažič komentar zavrnil, saj postopek prodaje, kot je poudaril, vodijo lastniki. Balažič je na konferenci danes tudi sodeloval na okrogli mizi na temo poživljanja poslovanja zrelih podjetij. »Največje vprašanje Mercatorja je uravnoteženje rasti in dolga,« je pojasnil. Po njegovih besedah gre za »podjetje, ki mora zelo globoko razmisliti o prestrukturiranju dolga«.

Trije možni scenariji

Balažič je pojasnil, da je Mercator med letoma 2008 in 2012 za investicije namenil več kot 800 milijonov evrov, produktivnost teh investicij pa je bila pod povprečjem investicij v preteklosti. Zdaj je podjetje pred vprašanjem, kako kapitalizirati zelo dober položaj v regiji s tako velikim dolgom. Balažič je sicer izpostavil tri možne scenarije. Prvi je, da Mercator sam poplača dolg, ki pa bi lahko zaradi pomanjkanja kapitala vodil tudi v stagnacijo podjetja. Druga možnost je, da postane del regionalne konsolidacije in s tem ustvarja novo vrednost. Sem sodi tudi možnost, da Mercator prevzame regionalni tekmec. Tretja pa je iskanje kapitala zunaj Slovenije. Kateri od scenarijev bo prevladal, bodo odločili lastniki. »A vse to ne bo pomagalo, če ne bomo učinkovitejši,« je izpostavil. Med težavami Mercatorja je še posebno poudaril previsoke fiksne stroške, premalo učinkovito logistiko in nizko produktivnost.

Monetizacija nepremičnin

Balažič je opozoril tudi na Mercatorjevo lastništvo velikega obsega nepremičnin, kar je za trgovca nenavadno. Podjetje je želelo nepremičnine monetizirati, kar pa mu ni uspelo zaradi poslabšanja makroekonomske situacije v Sloveniji, zmanjšala se je sposobnost financiranja takšnega projekta, pa tudi začetka procesa prodaje. A monetizacija nepremičnin zagotovo ostaja ena od možnosti za prihodnje, je poudaril.

Na okrogli mizi pa je sodeloval tudi predsednik uprave SID banke Sibil Svilan, ki je poudaril, da bankirji poskušajo podjetjem zagotoviti denar, ki bi ustrezal njihovim projektom. A velika težava je visoka zadolženost podjetij, je opozoril. Za Slovenijo bo zelo pomembno, da bi imela v prihodnje bolj uravnoteženo gospodarstvo, več poudarka mora biti na trajnosti, je poudaril Svilan. Meni pa tudi, da v naši regiji kreditni krč ni največja težava. Podjetja, ki imajo ustrezne poslovne modele, namreč denar dobijo.

»V tej regiji je potreben kapital,« je poudaril. »Upam, da bo kapital prišel in zagotovil dodatno podporo investicijam.« Sicer pa je po prepričanju Svilana najpomembnejše spremeniti način razmišljanja. Če tega ne bo, tudi razvoja ne bo, pravi.

Deli s prijatelji