LJUBLJANA – Begunska kriza je zaradi zaprtja mej povzročila škodo avtoprevoznikom, lastnikom transportnih podjetij in Slovenskim železnicam. V Združenju za promet pri GZS podatke o škodi zaradi nedavnega zaprtja meje med Hrvaško in Srbijo še zbirajo, ocenjujejo pa jo na vsaj pol milijona evrov.
»Po naših ocenah je transport v štiri do petih dneh, kolikor je trajala zapora mej, utrpel minimalno 500.000 evrov neposredne škode. Slovenske železnice so jo ocenile na 250.000 evrov, ostalo odpade na ostale železniške operaterje in avtoprevoznike,« je povzel direktor združenja Robert Sever.
Natančnih podatkov v združenju sicer še nimajo, ocenjujejo pa, da je v zapori med hrvaško in srbsko mejo stalo vsaj 70 tovornjakov in še zasebniki. Škoda bi po grobih ocenah lahko presegla milijon evrov, podjetja pa skrbi, kaj bo v prihodnje, saj se bo begunska kriza nadaljevala.
Tisti avtoprevozniki, ki so jim posredovali podatke o višini škode, ki so jo utrpeli zaradi zaprtja mej, so navedli, da je škode zaradi zastoja in čakanja na meji znašala 500 evrov na dan, k temu pa je treba prišteti še penale zaradi nedostave. Ti pa so odvisni od pogodb in odnosa z dobavitelji.
»Predvsem prevozniki, ki imajo ročno vezano dobavo blaga proizvodnim podjetjem, niso mogli prevaliti zamude na višjo silo in so nekateri morali plačati pogodbeno globo zaradi nedostave, ki znaša od 1500 evrov do 4500 evrov,« je ponazoril Sever.