VINJETE

Avstrijski in hrvaški invalidi avtoceste uporabljajo brezplačno

Objavljeno 21. september 2013 17.58 | Posodobljeno 21. september 2013 18.01 | Piše: Mo. S.

Minister Omerzel meni, da bi uvedba nižjih cen vinjet za invalide in velike družine v Sloveniji pomenila diskriminacijo za vso Evropo.

LJUBLJANA – Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel pospešeno išče rešitev zapleta, ki je nastal z odločitvijo vlade, da bo ključno merilo tega, kdo bo v prihodnje za letno vinjeto plačal 220 evrov, višina vozila nad sprednjo osjo. Namigovanja, da minister ob svojem predlogu ni pomislil na velike družine in gibalno ovirane ljudi, ki za svoje potrebe uporabljajo tovrstna vozila, so tako povsem upravičena, a sam odgovarja, da bi bila olajšava za te skupine ljudi v nasprotju z evropsko zakonodajo.

Kot pravi, je »teh famoznih 1,3 metra nekaj, kar je standard, ki ga je definirala prometna stroka«, in dodaja, da to uporabljajo vse okoliške države. A kot danes razkriva Dnevnik, so razredi vozil v vsaki evropski državi urejeni drugače. Težko je tudi enotno definirati, kaj je kombinirano vozilo, saj so v Sloveniji taka vozila uradno večinoma opisana kot lahka tovorna vozila, kar dokazujejo tudi prometna dovoljenja.

Vozilo je na podlagi vladnega sklepa definirano kot kombinirano vozilo, če višina nad sprednjo osjo znaša 1,3 metra.

V Avstriji in na Hrvaškem brezplačno

Minister Omerzel meni, da bi uvedba nižjih cen vinjet za invalide in velike družine pomenila diskriminacijo za vso Evropo, čeprav ima Avstrija to že dlje časa odlično urejeno, saj ima za invalide brezplačno vinjeto (tudi za tujce, ki bivajo v Avstriji), ki jo dobijo na socialnem uradu. Na Hrvaškem lahko avtocesto brezplačno uporabljajo državljani z najmanj 80-odstotno invalidnostjo ali najmanj 60-odstotno nezmožnostjo uporabe nog, še piše Dnevnik, podobna ureditev pa velja celo na Slovaškem.

Zavestno bi kršili evropsko zakonodajo

Oprostitev plačila vinjete invalidom bi po ministrovem mnenju pomenila, da bi morali ta privilegij zagotoviti ne le državljanom Slovenije, temveč tudi tujcem, pri čemer bi največje zaplete prineslo dokazovanje invalidnosti, saj je to področje v pristojnosti nacionalne zakonodaje vsake države članice. Če pa bi brezplačno uporabo avtocest omogočili samo slovenskim invalidom, bi bilo to diskriminacijsko do tujih uporabnikov, s čimer bi zavestno kršili evropsko zakonodajo, je še pojasnil Omerzel.

Deli s prijatelji