POLIGON VARNE VOŽNJE

Anderlič bi dirkal kar na vojaškem letališču

Objavljeno 16. april 2015 20.46 | Posodobljeno 16. april 2015 20.48 | Piše: N. Č. C.

Zveza za avto šport Slovenije bo v Cerkljah zgradila poligon varne vožnje.

Tomo Staut o svojem umiku z letališča, kjer bo zdaj poligon AŠ 2005: »To je tako: naredi idejo in projekt, plačuj davke, opazuj ideje, nakar ti bo država ali posamezniki pokazala, kako se gradi in s čim.«

CERKLJE OB KRKI – V teh dneh se med nekdanjimi dirkači vnema prava vojna zaradi dirkališča. Na eni strani sta nekdanja dirkača, oče in sin Tomo in Domen Staut, ki sta pred leti v Vrbini zgradila in uredila Raceland, poligon varne vožnje in kartodrom, na drugi strani pa je Zveza za avto šport Slovenije (AŠ 2005), ki jo vodi nekdanji dirkač Dagmar Šuster, predsednik pa je Anton Anderlič, dolgoletni poslanec LDS. Zveza je na vojaškem kompleksu letališča Cerklje ob Krki začela pripravljalna dela za gradnjo dirkališča in poligon varne vožnje. Na zemljišču ministrstva za obrambo, ki je bilo sprva predvideno za izključno vojaške zadeve, naj bi bila še v letošnjem letu zgrajena dvokilometrska proga, 28 milijonov vredna investicija, ki bo po mnenju poznavalcev na koncu krepko presegla 30 milijonov, pa naj bi bila zaključena čez dobri dve leti. Po Anderličevih besedah je to pomemben projekt, ki naj bi bil z vidika vzgoje in preventive v cestnem prometu, športa in turizma eden najpomembnejših v zadnjih letih v Sloveniji. Na območju vojaškega kompleksa, imenovanega Gaj, bodo zgradili stezo za hitrostne preizkušnje, poligon za usposabljanje letaliških gasilcev, poligon varne vožnje za vozila vseh kategorij, tudi za avtobuse in tovornjake. Pozornost pa naj bi bila predvsem namenjena usposabljanju za varno vožnjo in za šolanje voznikov za hitrostne preizkušnje.

Dva poligona na petih kilometrih

»Ali Slovenija potrebuje dva poligona na zračni liniji 5400 metrov, medtem ko je skoraj polovica Slovenije brez njih?« se jezi Tomo Staut s sosednjega Racelanda. Na območju istega Gaja, ki ga zdaj upravlja AŠ 2005, je pred leti soustvarjal dirkališče Mobikrog, ki pa je zaradi »nezmožnosti dogovora, politike in oblastiželjnosti posameznikov doživel zaton«. Zato se je preselil v bližnjo Vrbino in na površinah izkoriščene gramoznice, zasute s pepelom in odpadki tovarne celuloze in papirja Vipap, z zasebnim kapitalom postavil kartodrom in poligon varne vožnje Raceland. »Zdaj smo doživeli hladen tuš, ko se nam v neposredno soseščino spravi nekdo s podobno dejavnostjo. Gre za nelojalno konkurenco, saj bo investicijo financirala država, to se pravi mi, občani,« Anderličevo investicijo v soseščini komentira Staut.

Anton Anderlič je prepričan, da pri gradnji oziroma oživljanju dirkališča Mobikrog, v katero je Staut pred leti že vložil nekaj deset tisočakov, ko je svoj poligon načrtoval v Gaju, ne gre za nelojalno konkurenco, temveč za nadgradnjo tega, kar imajo Stautovi v Racelandu, zato jih poziva k sodelovanju. Po njegovem mnenju je zadeva transparentna, saj vse poteka v sodelovanju z ministrstvom za obrambo (MORS), ki je lastnik zemljišča in investitor. »Podpisana je pogodba o sodelovanju, mi samo v njihovem imenu pridobivamo soglasja in ponudbe,« pravi Anderlič, ki pri gradnji poligona varne vožnje in dirkališča računa na pomoč domačinov. »Zakaj bi ljudi dovažali od drugod, če jih je tu dovolj,« dodaja. Na očitek, da se zasebni oziroma komercialni interesi financirajo z državnim denarjem, Anderlič odgovarja, da je zemlja res državna, računajo tudi na državno finančno pomoč, saj pri tem projektu sodelujejo Agencija za varnost v prometu ter obrambno in šolsko ministrstvo ter ministrstvo za infrastrukturo in prostor. Na tem so nam sicer zatrdili, da na noben način ne sodelujejo v tem projektu. Po Anderličevih besedah bo šlo za javno-zasebno partnerstvo, saj bo vključen zasebni kapital, prijavljali pa se bodo tudi na razpise kohezijskega sklada.

Brezplačna petletka

Po neuradnih podatkih naj bi investicijo v Gaju skupaj izpeljali AŠ 2005 in Avto-moto zveza Slovenije, a naj bi ta sodelovanje zavrnila. Zato je kmalu za tem nastala družba Gaj AŠ, ki je bila na začetku letošnjega januarja vpisana v register, njen zastopnik pa je Anton Anderlič. Na vprašanje, kakšna je vloga te novoustanovljene družbe, je za naš časopis povedal, da bo »operativno izvajala te dejavnosti«.

Zemljišče, na katerem bosta dirkališče in poligon, je AŠ 2005 avgusta lani dobilo v brezplačni petletni najem. Toda to se ni zgodilo brez razpisa, pravijo na MORS. Četrtega julija lani so namreč na spletnih straneh ministrstva objavili namero o oddaji stvarnega premoženja v brezplačno uporabo, šlo je za območje Gaja, skupne površine 36 hektarjev. AŠ 2005 se je po navedbah MORS edina prijavila na to objavo in se s pogodbo zavezala, da bo na lastne stroške usposobila zemljišče, da bo ustrezalo kriterijem za šolo varne vožnje in testiranje vozil ter za izvedbo športnih tekmovanj, pri tem pa bo upoštevala zahteve mednarodne avtomobilistične zveze FIA in mednarodne motoristične zveze FIM. V zameno za to bo MORS lahko brezplačno uporabljal poligon.

»Območje Gaj je v državnem prostorskem načrtu opredeljeno za dvonamensko uporabo. Na podlagi pobude ministrstva za infrastrukturo je namenjeno za poligon varne vožnje, za potrebe MORS pa za poligone usposabljanja letaliških gasilcev in reševanje s helikopterjem,« pojasnjujejo na MORS. Toda Staut trdi, da je ves čas budno spremljal prostorske načrte za letališče in javne razgrnitve po krajevnih skupnostih, pa je bilo to območje vedno predvideno izključno za potrebe vojske. Po Stautovih trditvah so bile po končanih razpravah in razgrnitvah prostorskih načrtov na koncu nezakonito vnesene dejavnosti na območju Gaja, zato je že napovedal kazenske ovadbe.


Odgovor na očitke o nazakoniti sečnji v Gaju

MORS je osnovi pogodbe o brezplačni uporabi območja Gaj AŠ 2005 izdal soglasje za odstranjevanje vegetacije v 20-metrskem pasu levo in desno od voznih stez. Odstranjevanje vegetacije v omenjenem pasu poteka na podlagi izdanega soglasja zavoda za gozdove, dela izvaja AŠ 2005, les pa bo MORS prodal.

 

Deli s prijatelji