IZPUHI

Afera VW: bodo avtomobili po posegu porabili več?

Objavljeno 27. oktober 2015 15.49 | Posodobljeno 27. oktober 2015 15.50 | Piše: M. I., T. B.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je sklicalo konferenco, na kateri so pristojni razložili, na koga in kdaj se morajo obrniti lastniki spornih vozil.

LJUBLJANA – Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) je organiziralo skupni informativni sestanek za novinarje glede zadeve Volkswagen (VW). Udeležba je zelo visoka, tam pa je tudi naša novinarka, ki nas sproti obvešča o dogajanju.

Karakteristike vozila se po popravilu lahko spremenijo

Bogdan Potokar, vodja sektorja za cestne prevoze pri ministrstvu za infrastrukturo je razložil, da je procedura v tovrstnih aferah takšna, da je najprej treba obvestiti vse homologacijske organe EU. Ko od slovenskega pooblaščenca (Porsche Slovenija) dobijo zahtevo za odpoklic vozil, naredijo popis vozil in pozovejo lastnike, da avtomobile pripeljejo na popravilo. Potokar je razložil, da gre pri napovedih državnih tožb bolj kot ne za reklamno zadevo, pravnih temeljev zanje pa ni. V tehničnem smislu ni nič narobe z vozili, so normalno vozna, problem so le izpušni delci v izpuhu. Prilagoditev programske opreme na motorje pa lahko vpliva tudi na to, da bo vozilo več porabilo, kar pomeni, da se nekatere karakteristike vozil lahko spremenijo.

Menjava vozil je malo verjetna

Igor Velov, direktor Javne agencije RS za varnost prometa, je povedal, da izpust ne vpliva na prometno varnost. Procedura je bila, kot pravi, do sedaj korektno izpeljana, in poudarja, da gre pri tem vse na škodo proizvajalca, ne kupcev. Razložil je, da imajo potrošniki več možnosti graje vozila, vrnitev kupnine ali menjava vozila pa je malo verjetna, še posebej če gre za manjše popravke. Opozoril je, da bodo vozniki, ki se ne bodo odzvali na poziv, svoje pravice pozneje težko uveljavili. Nujno v tem trenutku je, da se škoda sanira. Temeljna vprašanja so predvsem, kdo je utrpel škodo, kdo je upravičen do tožbe in kakšna je škoda. Največ lahko storijo potrošniki s tem, da uveljavijo dvomesečni rok notifikacije.

Sledijo programski ali tehnični posegi

Namestnik generalne direktorice direktorata za okolje in vodja sektorja za okolje in podnebne spremembe Uroš Vajgl je povedal, da so vsi okoljski ministri že opozorili na problematiko in izrazili skrb nad tem, da se stanje (onesnaženost zaradi prometa) poslabšuje. Nemški minister je že zahteval konkretne ukrepe od VW. Na osnovi tega se bodo odločili o nadaljnjih ukrepih. Zakon o varstvu pravic potrošnika glede stvari z napako veleva, da mora kupec v roku dveh mesecev proizvajalcu prijaviti napako, potrošniki, ki so bili zavedeni, pa imajo pravico, da se sami odločijo o sankciji. Janez Novak, vodja sektorja za tehnično področje nadzora na Tržnem inšpektoratu RS je povedal, da gre pri zadevi VW za napako, ki se bo lahko odpravljala s programskimi ali tehničnimi posegi.

Ali Porsche Slovenija namerno zavlačuje?

Dušan Pšeničnik, generalni direktor direktorata za notranji trg, je dejal, da se kljub temu, da gre za stvarno napako, ki jo lahko potrošnik uveljavi v dveh mesecih, škoda v odškodninskem zahtevku sme uveljaviti v dobi dveh let. Poudaril je, da v Sloveniji nimamo možnosti kolektivnih tožb, kot jih imajo v nekaterih drugih državah, tako da bodo oškodovanci morali nastopiti sami zase. Lastniki spornih volkswagnov pa kljub vsemu vedo, da vozila niso nevarna in da bo napaka popravljena.

Novinarji so pristojne vprašali tudi, ali jih preveč ne skrbi varovanje koncerna VW, premalo pa pravice potrošnikov. Pojavila so se tudi vprašanja, ali podjetje Porsche Slovenija, uradni zastopnik za znamko Volkswagen, namenoma zavlačuje, da bi se lastnikom iztekel notifikacijski rok. Ta naj bi začel teči v trenutku, ko je bil potrošnik pisno obveščen o napaki.

 

 

Deli s prijatelji