KOLEKTIVNO

Afera Volkswagen: kako do odškodnine

Objavljeno 12. september 2017 15.00 | Posodobljeno 12. september 2017 15.00 | Piše: Ma. M.

Zaradi prevare so lastnikom v ZDA izplačali visoke odškodnine, pri nas jih nočejo.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Po aferi Volkswagen, ki je pretresla svetovni avtomobilski trg, je družba v ZDA lastnikom avtomobilov izplačala 15 milijard dolarjev (cca 12,5 milijarde evrov) odškodnine. V Evropi tega koncern Volkswagen ni storil.

Prevara z dizelskimi motorji

Spomnimo, pred skoraj dvema letoma je Volkswagen priznal, da je zavajal evropske potrošnike, ko je v več kot osem milijonov dizelskih avtomobilov namestil napravo za prirejanje delovanja motorja med merjenjem izpustov.

Ker VW noče slišati o poravnavi odškodnin v Evropi, so se potrošniške organizacije združile in od leta 2016 vlagale tožbe proti koncernu.



ZPS obvešča: kampanja PreVWara
  • Brez tveganja: Kupci avtomobilov s prijavo ne prevzemajo nobenega tveganja zase ali za svoje vozilo, sodelujočim ne bo treba poravnati nobenih stroškov odvetnikov, sodnih taks in podobno, če bodo zahtevki zavrnjeni.
  • Preprosto: Vse, kar morajo predložiti prevarani kupci, je dokumentacija, ki dokazuje, da so lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov. 

Če se podpišete pod kampanjo PreVWara …

V Sloveniji pa je Zveza potrošnikov Slovenije zdaj sprožila akcijo PreVWara, s katero želi zbrati vse opeharjene lastnike, nato pa na sodišču izterjati odškodnine od VW.

»Volkswagnova prevara je večplastna, saj gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnaženo ozračje, ki ga dihamo vsi, za goljufijo s prirejanjem delovanja motorja. Razkritju afere pa ni sledilo ustrezno ukrepanje državnih institucij v EU – v nasprotju z ZDA. Kakšno sporočilo pošiljajo vsem nam, ne le potrošnikom? Če si dovolj velik in močan, si lahko privoščiš prevaro in ostaneš nekaznovan,« je dejala Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije.

Je v Sloveniji več kot 1000 opeharjenih? Toliko podpisov je potrebnih

Ker gre za finančno in pravno zahtevne postopke, je sklad Burford German Funding LLC, ki bo kampanjo financiral, Zvezi potrošnikov Slovenije postavil pogoj, da v dobrem mesecu dni od začetka kampanje zbere 1000 prijav lastnikov avtomobilov (prijavite se lahko na https://www.prevwara.si/), ki ustrezajo vsem pogojem za nadaljevanje postopka, sporočajo iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Deli s prijatelji