KLIC IZ NLB

Tri mesece po dopustu: Bili ste žrtev skimminga

Objavljeno 25. oktober 2013 22.10 | Posodobljeno 25. oktober 2013 22.09 | Piše: A. K.

Najprej je mislila, da gre za potegavščino, nato pa se je odpravila do najbližjega bankomata in zamenjala PIN-številko.

Bolgar dvigoval gotovino s ponarejenimi karticami (fotografija je simbolična).

LJUBLJANA – Ko se odpravljamo na dopust, vedno pazimo na svoje imetje, predvsem na osebne dokumente in denar, saj bi se lahko hitro znašli v zadregi, če bi ostali brez njega. Naša bralka Brigita se je z družino konec julija odpravila na dopust na hrvaški otok Krk, a je ta dva dni pred odhodom zaradi bolezni mlajše hčerke postal vse prej kot brezskrben.

Dvignila denar, da bi plačala oskrbo

»Dobila je vročino, potem pa je še potarnala, da jo bolijo ušesa. Z možem sva jo odpeljala v zdravstveni dom v mestu Krk, a ko sva prišla tja, je na vratih turistične ambulante pisalo, da ne sprejemajo evropskih kartic. Možu sem dala svojo bančno kartico, ker je svojo pustil doma, in mu dejala, naj dvigne denar z bankomata v bližini, saj nisva vedela, koliko bova morala plačati za oskrbo hčerke,« se spominja Brigita.

Mislila, da gre za potegavščino

Družina je na hrvaškem otoku ostala še dva dni. Imeli so se lepo, dopust pa je kot po navadi prehitro minil. Po vrnitvi v službo so spomini nanj hitro zbledeli. Vse do 18. oktobra, ko je Brigita prejela klic iz banke NLB. Moški glas ji je dejal, naj odide do najbližjega bankomata in spremeni svojo PIN-številko, drugače da ji bodo v enem tednu blokirali bančno kartico. »Najprej sem mislila, da gre za potegavščino. Gospoda na drugi strani sem prosila, naj mi razloži, za kaj natančno gre, potem pa je omenil dvig gotovine na enem od bankomatov na Krku pred skoraj tremi meseci,« pripoveduje Brigita, ki se ji je posvetilo, da bi bil lahko bankomat, na katerem je mož dvignil gotovino, tarča nepridipravov.

Zamenjava številke ali blokada

Na NLB so nam potrdili, da je šlo za t. i. skimming (za posnetek magnetnega zapisa s kartice), toda o številu imetnikov 'kompromitiranih' bančnih kartic niso želeli govoriti. Bralko je najbolj zmotilo dejstvo, da je trajalo kar tri mesece, da so ugotovili, da gre za prevare, a na NLB pravijo, da informacije o incidentih na bankomatih prejemajo iz različnih kanalov. »O tem nas lahko obvestijo banka, ki je lastnica bankomata, ali lastniki zlorabljenih kartic, večinoma pa zlorabe odkrijemo z notranjimi postopki odkrivanja zlorab. Na podlagi vseh podatkov se nato ugotovita lokacija in obdobje trajanja incidenta ter izvede ustrezno ukrepanje,« so pojasnili.

Nato imetnike kartic BA Maestro osebno pokličejo in jim svetujejo zamenjavo osebnoidentifikacijske številke PIN. »Če imetnik kartice številke ne zamenja v roku enega tedna, se mu kartica blokira in brezplačno naroči izdelava nove. Imetnikom kartic MasterCard in Visa se kartice blokira in naroči nova kartica, ker na teh karticah ni možna zamenjava PIN-številke,« so nam še povedali.

Ste tudi vi doživeli kaj podobnega? Razkrijte nam svojo izkušnjo. 

Deli s prijatelji