RAZHUDENI BRALEC

Ko brezplačno postane plačljivo

Objavljeno 19. maj 2014 13.28 | Posodobljeno 19. maj 2014 13.28 | Piše: E. N.

Telekom je za uporabo aplikacije M:Rokovnik začel zaračunavati naročnino. Bralca jezi, saj je storitev vklopil že več kot pred letom dni in pozabil, da ima vključeno.

CELJE – Bralca iz Celja je razhudilo, ko je na Telekomovem računu za opravljene mobilne storitve opazil, da mu zadnja dva meseca zaračunavajo uporabo storitve M:Rokovnik (storitev, ki omogoča varnostno kopiranje podatkov s telefona k Telekomu). »Dodatno zaračunajo 40 centov plus davek. A jaz te storitve sploh ne uporabljam,« nam je povedal in v dokaz pripel fotografijo, s katere je razvidno, da v M:Rokovniku nima nastavljenega niti telefona niti storitve še nikoli ni uporabljal.

image
image
 Bralec se vprašuje, kaj mu zaračunavajo.

Iz Telekoma Slovenija pojasnjujejo, da se mesečna naročnina 0,49 evra obračuna za obračunski mesec, v katerem je storitev vklopljena, in sicer v celoti, ne glede na datum vklopa oziroma izklopa: »Naročnina vključuje neomejeno število sinhronizacij, ki vključujejo tudi ves prenos podatkov v mobilnem omrežju Telekoma Slovenije, in varno hranjenje vseh podatkov, ki omogočajo v primeru menjave telefona ali kraje telefona enostavno povrnitev vseh podatkov (stikov, koledarja, spletnih bližnjic, opravil in tudi sporočil SMS).«

Storitev se vključi ali izključi na portalu Moj Telekom, v sklopu Moj Mobitel/Aplikacije. 

Ob tem iz Telekoma sporočajo, da so 30. januarja 2014 na spletni strani objavili obvestilo, da bodo s 1. marcem začeli zaračunavati storitev M:Rokovnik: »Vse uporabnike smo dodatno obveščali prek obvestil, ki so zapisana na računih, in sicer na računih, ki so jih uporabniki prejeli v februarju, smo objavili napoved spremembe zaračunavanja, uporabnike storitev Mobi, ki računov ne prejemajo, pa smo dodatno obvestili prek SMS-sporočil.«

Bralec: To delajo telefoni že sami

Bralec nam je kasneje sporočil, da je na Telekomu preveril, kdaj je to storitev vklopil – januarja 2013, torej pred več kot letom. Ob tem je poudaril, da bi bilo do uporabnikov pošteno, da bi jih Telekom o tem obvestil s SMS-sporočilom skupaj podatkom o tem, ali imajo to funkcijo vključeno: »Če je nekaj brezplačno in to storitev vklopiš več kot leto nazaj, a je ne uporabljaš (!), bi bilo korektno, da ob tako bistveni spremembi (prehod z brezplačnega na plačljivo) izkoristiš vse mogoče kanale za obveščanje uporabnikov. Koliko pa bi stalo Telekom, če bi svojim uporabnikom poslal eno kratko sporočilo? Verjetno bistveno manj, kot če bi izdajal pisna obvestila.« Bralec je ob tem dodal, da je naročen na e-račun in da je obvestilo o zaračunavanju storitve očitno spregledal, poleg tega je pozabil, da jo je pred več kot letom dni vklopil: »Če je nekaj brezplačno, res ne pričakuješ, da postane plačljivo. Razen če si že v startu seznanjeni s tem, da imaš kakšno testno obdobje brezplačno.« 

Ob tem je še opomnil, da so »danes redki mobilniki, ki podatkov ne shranjujejo, seveda če to želiš, pri sebi. Lastniki Androidov, denimo, jih lahko brezplačno shranjujejo v Gmailu, Windows Phonov na Livu, Applovi v njihovem oblaku. Zakaj bi torej za to želel plačevati Telekomu?«

Imate zgodbo za nas? Pišite nam.

Deli s prijatelji