POŠKODOVANE POŠILJKE

FOTO: Če pošiljke ne označite pravilno, lahko dobite tole

Objavljeno 02. november 2013 18.07 | Posodobljeno 02. november 2013 18.06 | Piše: T. L.

O nujnosti oznak za pazljivejše ravnanje: pošiljke brez oznak se prenašajo tudi v 30 kilogramov težkih vrečah, te pa se med potjo nalagajo na kup.

Na pošiljki bralke Zdenke ni bilo oznak, da gre za pošiljko z lomljivo vsebino, zdaj bo posrednik poslal novo.

LJUBLJANA – Kot odziv na naš članek o neprijetnem presenečenju, ki je našega bralca Mateja pričakalo v paketu iz tujineimage – dostavila mu ga je Pošta Slovenije –, smo prejeli kar nekaj zgodb bralk in bralcev, ki nam sporočajo dobre in slabe izkušnje pri dostavljanju pošiljk.

Označujte lomljive pošiljke: pošiljke brez oznak tudi v 30 kilogramov težkih vrečah

Vsekakor naj v prihodnje vsak, ki pošilja pakete ali je prejemnik paketa, sledi navodilom, kako zavarovati pošiljke, ki so nam jih posredovali iz Pošte Slovenije, saj, kot opozarjajo, se pošiljke brez oznak za pazljivejše ravnanje prenašajo tudi v 30 kilogramov težkih vrečah.


Kako zavarovati pošiljke

Za občutljive pošiljke naj se uporablja storitev »s pazljivejšim ravnanjem«. Če ima pošiljka plačano posebno poštnino za »pazljivejše ravnanje«, se z njo ravna posebej previdno in se prenaša ročno (ne v vrečah in ne po transportnih trakovih). Če poštni operaterji (v tujini) te storitve ne zagotavljajo, mora pošiljatelj še dodatno zaščititi vsebino pošiljke z ustrezno ovojnino, tako da je vsebina zavarovana pred poškodbami v času od sprejema do vročitve.

V Pošti Slovenije namreč opozarjajo, da se pošiljke brez oznak za pazljivejše ravnanje prenašajo tudi v 30 kilogramov težkih vrečah. Vreče se nalagajo tudi ena na drugo (v tovornjakih, na letalu, letališčih oziroma v skladiščih, na transportnih vozičkih itd.), kar pomeni, da se na posamezno pošiljko v poštni vreči lahko izvrši močan pritisk, ki lahko vsebino pošiljke z neustrezno ovojnino upogne in poškoduje. 

Občutljivi predmeti morajo biti posamično dobro oviti in postavljeni v zaboj ali škatlo iz lesa, pločevine, trde neupogljive plastike ipd. Prostor med predmeti in ovojnino mora biti izpolnjen z zaščitno snovjo, tako da med prenosom ne pride do premikanja ali poškodbe predmetov image.

Izkušnje naših bralk in bralcev

Da je treba občutljive pošiljke označiti z oznako lomljivo, priča tudi izkušnja bralke Zdenke. Pisala nam je, da je naročila pošiljko, ki je prišla iz tujine in na kateri ni bilo označeno, da gre za pošiljko z lomljivo vsebino. Ploščo za pečenje je dobila zdrobljeno, zato se je takoj obrnila na posrednika, zdaj pa čaka na novo. 

Neprijetno izkušnjo izpred nekaj let je imel s pošiljanjem pošiljk Ivan Z. Kot piše, je želel podariti aparat za peko kruha družini na drugem koncu Slovenije. Bralec pravi, da je aparat dobro zapakiral in označil, da je lomljivo, zapisal pravilno lego paketa ter ga poslal. »Počutil sem se, da sem naredil nekaj dobrega in da jim bo v veselje, saj je bil praktično nerabljen. Po nekaj dneh me je gospa poklicala in vprašala, ali sem aparat že poslal, ker da ga že komaj čaka. Ko sem ji odgovoril pritrdilno, je bila začudena, saj ni dobila nobenega obvestila, aparat pa je bil poslan pa že pred petimi dnevi. Po elektronski pošti sem ji poslal skenirano potrdilo o pošiljki in rekel, naj se oglasi in povpraša na svoji pošti, kje je paket. Tam so ji po dolgotrajnem iskanju 'privlekli' paket, ki je bil čisto raztrgan, aparat pa polomljen, zaslonček je menda visel na žicah skoraj popolnoma ločen od osnove. Toliko o ravnanju s pošiljkami Pošte Slovenije. Bili so celo tako arogantni, da so ji rekli, da je bil paket tako poslan. Ko mi je to povedala po telefonu, sem skoraj znorel. Niti ji niso ponudili odškodnine, ker je bil paket 'brez vrednosti', če bi pa želel poslati vrednostno, bi si pošta odtrgala kar zajeten kos pogače. In tako so ostali brez kruhomata in brez opravičila.«

S. Š. pravi, da s Pošto Slovenije posluje že dolgo in da niti enkrat ni imel problemov. Pošilja zelo občutljive stvari, kot so razna darila (ročno narejena). »Res je, da moraš pri pošiljanju na zadevo opozoriti, ampak še nobene pritožbe v zadnjih deset letih.«

Da Pošta Slovenije prevzame odgovornost v primeru poškodb, kaže primer sicer anonimnega bralca, ki pravi, da je prek pošte naročil klimo, in ker je bila vsa obtolčena, je dobil lepo odškodnino.

Pošta Slovenije: Bralec Matej se neupravičeno jezi na Pošto Slovenije

Z dodatnimi pojasnili pa so se po objavi članka oglasili tudi iz Pošte Slovenije. Ker fotografij bralca Mateja niso videli, zdaj sporočajo, da je iz objavljenih fotografij »jasno razvidno, da je škatla, v kateri so bile konzerve, znotraj popolnoma nepoškodovana. Zato je nemogoče, da bi bile konzerve v taki meri poškodovane med prenosom, pač pa so morale biti v takem stanju že, ko so bile dane v škatlo. Pošta Slovenije se nikakor ne želi izogniti kakršni koli odgovornosti, saj vedno odgovarja za škodo, kadar je ta nedvoumna. V tem primeru pa se bralec neupravičeno jezi na Pošto Slovenije.«

Deli s prijatelji