PISARNE

V odprtih pisarnah več bolniških in manj zadovoljstva

Objavljeno 25. april 2014 12.20 | Posodobljeno 25. april 2014 12.21 | Piše: M. F.

Zaposleni v odprtih pisarnah so pogosteje bolni ter se zaradi hrupa in pomanjkanja zasebnosti težje osredotočijo na svoje delo.

Zaposleni v odprtih pisarnah se težje osredotočijo na delo, zaradi česar so manj učinkoviti.

Čeprav so pisarne odprtega tipa, kjer je v velikem prostoru več pisalnih miz in seveda zaposlenih, vse pogostejša praksa podjetij, za tiste, ki v njih delajo, prinašajo več negativnih kot pozitivnih plati. Bolniški dopusti so pogostejši, saj se bolezni hitreje in lažje širijo, stres pri zaposlenih pa dodatno povečujeta hrup ter pomanjkanje zasebnosti in svobode.

Delavci manj zadovoljni

Pisarne odprtega tipa negativno vplivajo na produktivnost, koncentracijo in splošno zadovoljstvo z delom. Zaposleni v njih so manj motivirani in se težje osredotočijo na delo kot tisti, ki se lahko umaknejo v zasebnost lastnega delovnega prostora. Prav tako so izpostavljeni večjemu stresu, strokovnjaki pa trdijo, da je to posledica pogostih motenj in hrupa. Vse to se kaže v manjšem zadovoljstvu z delom, je potrdila ameriška raziskava, v kateri je sodelovalo 42.000 posameznikov.

Stres ruši zdravje

Vsak osmi Američan je pod stresom zaradi dela, več kot 42 odstotkov tistih, ki so dali odpoved, pa je kot razlog navedlo premalo zasebnosti. Polovica vprašanih prav tako meni, da so odprte pisarne glavni razlog za njihove duševne stiske. Da imajo prav, potrjujejo raziskave, ki so dokazale, da triurna izpostavljenost hrupu v odprti pisarni povečuje količino adrenalina v telesu, s tem pa se pospešuje bitje srca in krepi napetost, piše The Huffington Post.

Pogostejši bolniški dopusti

V odprtih pisarnah so bolniški dopusti pogostejši, in to kar za 62 odstotkov v primerjavi z zaprtimi. Bolezni se v prostoru, kjer je več ljudi, namreč lažje širijo, imunski sistem pa je ogrožen tudi zaradi neprestane izpostavljenosti stresu, pomanjkanja zasebnosti ter slabega zraka.

Hrup ovira koncentracijo

Zvonjenje telefonov, govorjenje kolegov, zvok tipkovnic in premikanje stolov ustvarja tolikšen hrup, da moti koncentracijo. Zaposleni se zato težje osredotočijo na delo, s tem pa je slabša njihova produktivnost.

Nevarnost bolezni srca

Več kot osemurno sedenje za mizo je prav tako nevarno kot kajenje. Povečuje namreč verjetnost diabetesa, bolezni krvnih žil, težav s sklepi ter s hrbtenico, zrenje v računalniški zaslon pa izzove glavobole in težave z vidom. Seveda pri tem razlike med tistimi, ki imajo svojo pisarno, in onimi, ki delajo v odprti, ni.

Deli s prijatelji