OKUSNO IN KORISTNO

Sedem dokazov, da je čokolada zdrava

Objavljeno: 23.02.2016 07:00Posodobljeno: 23.02.2016 07:00

Varuje kožo, pomaga pri obnovi mišic, preprečuje prenajedanje in krepi koncentracijo.

  • Fotografija je simbolična.

Le redki bi potrebovali posebne razloge za razvajanje s čokolado. Žlahten okus in nežna tekstura očarata domala vsakogar,  izjemno pozitiven pa je tudi vpliv čokolade na počutje. Vendar z njo ne gre pretiravati, saj gre za kalorično slaščico. Toda občasno si jo morate privoščiti. Tisto temno, z vsaj 70 odstotki kakava. Tu so znanstveni dokazi.

Bolj zdrava koža

Zaradi uživanja z antioksidanti bogate hrane je koža gladkejša, navlažena in manj dovzetna za sončne opekline, so pokazale številne raziskave. Izsledki ene od njih, objavljeni v publikaciji The European Journal of Nutrition, pravijo, da je z rednim uživanjem kakava v 12 tednih mogoče zmanjšati izločanje kožne maščobe za 25 odstotkov.

Drugi pozitivni vpliv: manj sončnih opeklin. Britanski strokovnjaki so prostovoljke razdelili v dve skupini: tiste v prvi so uživale mlečno, v drugi pa temno čokolado. Na koncu 12 tednov dolge raziskave so ženske v drugi skupini  UV-zaščito kože podvojile. Pri ženskah v prvi skupini izboljšanja ni bilo opaziti. Sama čokolada sicer res ne bo dovolj, a v zaščiti pred soncem lahko pomaga.

Bolj zdravi zobje

Sladkor povzroča karies, kakav in v njem prisotne snovi pa jih pred njim ščiti. Kakavova zrna vsebujejo protibakterijske snovi, ki zavirajo tvorjenje oblog, s čimer onemogočajo razmnoževanje bakterij, ki škodujejo zobem. V raziskavi, v kateri so sodelovali indijski otroci, so znanstveniki dokazali, da so ti samo z izpiranjem ust z ustno vodico na osnovi kakava obloge zmanjšali za 50 odstotkov in pomorili 21 odstotkov bakterij.

Preprečevanje prenajedanja in s tem debelosti

Kakav je bogat z vlakninami in beljakovinami. Te so v znatnem deležu zastopane tudi v temni čokoladi. Zato zadržuje sitost in preprečuje prenajedanje. Nizozemski strokovnjaki so dokazali, da so ljudje, ki so čokolado z 85 odstotki kakava samo povohali, v trenutku za polovico zmanjšali svoj apetit. Vohanje čokolade stimulira nastajanje hormona grelina, ki zavira občutek lakote, učinek pa traja kar eno uro.

Skrb za zdravje srca

Čeprav čokolada vsebuje maščobe, je za srce dobra. Kakav vsebuje oleinsko kislino, ki v krvi znižuje količino slabega in dviguje količino dobrega holesterola. Protivnetne sestavine ob tem varujejo ožilje pred vnetji, izboljšujejo prožnost krvnih žil in tako nižajo krvni tlak,  pripomore k zdravju srca in ožilja.

Krepitev koncentracije

Z magnetno resonanco izmerjeni odzivi možganov so pokazali, da uživanje čokolade spodbudi pretok krvi v možganih, to pa pomaga pri ohranjanju koncentracije. Že ob majhnem vnosu čokolade v petih dneh (zaradi flavonov) spodbudi delovanje možganov v tolikšni meri, da lažje opravljajo kognitivne funkcije.

Blažitev napetost

Ob stresu v krvi naraste količina kortizola, ki spodbuja kopičenje maščob tam, kjer so obloge najnevarnejše, poleg tega veča verjetnost depresije ter tudi srčnih bolezni in kapi. Leta 2009 izvedena raziskava je pokazala, da lahko 40 gramov čokolade na dan v dveh tednih zniža količino kortizola v krvi. V neki drugi raziskavi so ugotovili, da so ljudje, ki so mesec dni vsak dan uživali kakav, občutke napetosti znižali za 10 odstotkov in so bili prav za toliko bolj umirjeni kot na začetku raziskave.

Učinkovitejša vadba

Uživanje temne čokolade pred vadbo telesu priskrbi energijo. Katehini v kakavu namreč spodbujajo absorpcijo snovi, ki telesu zagotavljajo energijo in tako pomagajo pri intenzivnosti vadbe. Antioksidanti iz kakava ščitijo pred utrujenostjo po vadbi in jo ublažijo kar za 30 odstotkov. Protivnetne sestavine v kakavu mišice varujejo pred vnetji in s tem pred bolečinami. Vsak dan zato zaužijte 40 gramov temne čokolade.

Posamični vnos naj znaša pet gramov: vsak dan si torej privoščite osemkrat po pet gramov čokolade, stalite jo pod jezikom in uživajte v okusu in zdravilnih učinkih.

Povezane vsebine