ZAGORELOST

Rjava je nova bela?

Objavljeno 29. maj 2012 12.30 | Posodobljeno 29. maj 2012 12.30 | Piše: Nika Vistoropski

Večina ljudi, ki ima možgane zato, da jih uporablja, je prepričanih, da bi barva polti v teh časih res morala biti nepomembna.

A resnica je nekaj hribov in dolin stran. Kajti! Tisti, ki so beli, želijo biti rjavi, tisti, ki so rjavi, hrepenijo po priredbi zgodbe o Sneguljčici. Za nekatere je sonce tisto, ki prinese srečo, drugim jo nosijo preparati za beljenje kože. Le sedem palčkov stran, pa sem že drug človek!

Ko smo nedavno v medijih zasledili zgodbo o odvisnici od solarija Američanki Patricii Krentcil, ki je v poležavanje v veliki škatli z UVA- in UVB-žarki silila tudi petletno hčerko, smo prebrali tudi, da je ta ob prihodu s sodišča dejala, da je enkratna mama in da je žrtev »debelih in grdih« kritikov, ki so »ljubosumni« na njeno lepo rjavo telo. In medtem ko je ona prepričana, da je od sonca ožgana rjava koža lepa, da ji jo celo zavidamo (in želi, očitno, to lepoto privoščiti tudi svoji hčerki), so Britanci v javnost spravili ogorčenje onkologov, ki so opozorili na neprimernost oglasa tekstilnega giganta H&M za letošnjo kolekcijo kopalk. Lepotica na oglasu je namreč videti strašansko zagorela. Rožnate kopalke, ki jih nosi brazilska manekenka Isabeli Fontana, so sicer res vpadljive, a vprašanje je, kako je ta deklič prišel do te barve kože. V solarij se nedvomno ni pognala. H končnemu videzu svetlečega se bakra ji je pomagal fotošop. Ampak primerno vprašanje je, ali se tega zavedajo vsa mlada dekleta, ki idejam modne industrije sledijo kot konji korenčkom.

Medtem ko je na eni strani sveta treba polt potemniti, ker je rožnata krpica čez prsi tako bolj poudarjena, in se otroci dajejo pod luč, da ne bi bili tako jogurtno boleče beli, na drugi strani indijski trg belilnih krem, na primer, dosega kar 500-milijonski dobiček na leto. Prodaja moških belilnih krem vsako leto zraste za 30 odstotkov, je celo pred prodajo ženskih izdelkov. Mladi Indijci so namreč prepričani, da bodo za ženske mnogo privlačnejši, če si bodo pobelili kožo, lažje bodo dobili službo, in če jo bodo že imeli, jim bodo stranke nedvomno bolj zaupale.

Kozmetična industrija si je v svojo malho natrosila že milijarde dolarjev na račun beljenja kože ženskam. Na Japonskem je na primer izjemno težko najti kremo za obraz, ki ne bi vsebovala belila. A v Indiji zadnja leta tovrstno početje vodijo do skrajnosti. Oglasi na vsakem koraku sporočajo, da je svetla koža lepša, da prinese sanje. Ko se na zaslonu srečata poklapani Indijec s temnejšo kožo in njegov svetlopolti prijatelj, zadnji prvemu pokaže luč na koncu predora. Ponudi mu belilo (beri: vstopnico v lepši in boljši svet). Nekaj tednov se z njim maže in voilà – postane noro privlačen, poželjiv in najboljša možna kopija samega sebe.

Da je svet nor, že veste, ne?

Deli s prijatelji