VADBA

Ko se združita vznemirljivost supa in umirjenost joge

Objavljeno: 26.01.2016 14:30Posodobljeno: 26.01.2016 14:30

Joga na deski obljublja hitro vidne rezultate.

Čeprav je tradicionalna vadba z dolgo zgodovino, popularnost joge v zadnjem letu močno narašča. Prav tako je izredno priljubljeno deskanje z veslom (supanje ali stand-up paddling), ki je sicer nov šport, a je takoj prepričal ljubitelje vode in narave. Prvotna funkcija deske je veslanje, a zaradi širine in dobre stabilnosti je primerna tudi za druge športe. Na primer jogo. »Joga na deski je zanimiva za suparje, jogiste in vse ljubitelje športa, ki prosti čas radi preživljate v gibanju. Primerna je tako za začetnike kot za poznavalce joge in supanja, za vse tiste, ki imate radi v življenju nove izzive, radi premikate svoje meje in se pri tem zabavate,« pravi vaditeljica joge na deski Iris Učakar, ki v zimskem času jogo vodi v bazenu Šus Eurofitnesa.

Vaditeljica pravi, da bo ta oblika vadbe prava za tiste, ki jih zimske razmere ne motivirajo dovolj. »Z jogo na deski boste lažje počakali na tisti pomladanski dan, ko boste v roke spet prijeli svoje veslo. V tujini zelo priljubljeno aktivnost močno priporočamo rednim jogistom, ki bi svojo prakso prestaviti stopničko višje in se preizkusili tudi na plavajoči deski.«

Izboljšamo ravnotežje in pridobimo moč

Z jogo na deski bomo izboljšali ravnotežje, povečali stabilnost celotnega telesa in  okrepili vse glavne mišične skupine. Z izvajanjem jogijskih položajev na deski pripomoremo k vključitvi najglobljih mišičnih skupin, saj le tako zagotovimo stabilnost. Poleg tega pa so rezultati hitro vidni tudi pri površinskih mišicah rok, nog, hrbta, zadnjice in trebuha. »Udeleženci joge na deski zaradi nestabilne podlage še bolj stiskajo globoke trebušne mišice, izboljšajo svoje ravnotežje ter s tem povečajo tudi splošno telesno moč in vzdržljivost,« pravi vaditeljica.

Ali lahko med vadbo pademo v vodo?
Joga na deski (supjoga) je sestavljena iz enostavnih vaj, saj je pomembno, da se udeleženci najprej spoznajo z desko in se navadijo na nestabilno podlago.  Vse položaje izvajamo z nižjim težiščem – položaje torej v večini izvajamo na kolenih in v ležečih položajih, tako da se deske držimo, zato je možnost padcev v vodo manjša. Vadba je prilagojena samemu mesta izvajanja, torej bazenu, kar pomeni da s posebej izbranimi vajami še posebej pazimo na varnost udeležencev. Sicer pa vam bo pri izvajanju položajev zagotovo postalo vroče, in če se boste želeli osvežiti, bo voda tik pod vami.

Sicer pa ima že sama joga veliko pozitivnih učinkov na naše telo. Znižuje krvni tlak in srčni utrip, izboljšuje cirkulacijo krvi, upočasnjuje  dihalni ritem, dviguje splošno odpornost telesa, upočasnjuje staranje, pripomore k zavedanju boljše drže telesa, ohranja zdravo telesno težo in nam prinaša več življenjske energije. Joga na deski zahteva še večjo koncentracijo, ravnotežje, pravilno dihanje, prinaša pa sproščenost, sposobnost popolne predaje in veliko zabave.

Popolna ozaveščenost telesa

Pri splošni jogi se z dihom in osredotočenostjo na mišice v telesu umirimo v izbrani jogijski pozi, pri jogi na deski pa moramo biti vedno pozorni na ohranjanje ravnotežja. Če želimo jogo na vodi izvajati na res pravilen način, moramo hitrost prakse malce upočasniti, saj nas deska prisili, da balansiramo telo in damo večji poudarek praksi.

»Joga na deski bo ustrezala bolj športnemu tipu jogistov ali poznavalcem klasičnih fitnes vadb, ki si želijo izboljšati moč in oblikovati telo. Za zdravo hrbtenico je krepitev globokih trebušnih mišic ključnega pomena, pri jogi na deski te mišice zaradi nestabilne podlage in ohranjanja ravnotežja delujejo še bolj. Globoke trebušne mišice so ključnega pomena za zmanjšanje bolečine v križu in pravilno držo, zagotavljajo stabilnost ledvenih vretenc in medvretenčnih ploščic. Tako lahko zmanjšamo bolečino v križu ali preprečimo zdrs oziroma premik medvretenčne ploščice,« pravi Učakarjeva. 

Predstavitvene informacije