ZAGOVOR

Doktor Oz zaslišan zaradi promocije sredstev za hujšanje

Objavljeno 18. junij 2014 13.40 | Posodobljeno 18. junij 2014 13.42 | Piše: STA, B. G.

Ameriški senat je včeraj zaslišal slavnega televizijskega zdravnika Mehmeta Oza.

Oz mora sestaviti seznam izdelkov, ki dejansko delujejo.

Predsednica pododbora za zaščito potrošnikov, varne izdelke in zavarovanja demokratka iz Misurija Claire McCaskill je doktorju Ozu priznala, da v svoji televizijski oddaji naredi veliko dobrega. Ne razume pa, zakaj govori stvari, za katere ve, da niso resnične. Oz je zatrdil, da sam nikoli ne promovira nobenega proizvoda, če ni prepričan, da deluje. »Imate velik vpliv na mnogo ljudi in čudovit način komuniciranja. Zakaj bi si pokvarili oddajo s temi izjavami?« ga je vprašala McCaskillova. »Ne razumem, kako lahko nekemu izdelku rečete 'čudež v steklenički, ki ga lahko kupijo'. To daje ljudem lažno upanje. Zakaj bi rekli, da je nekaj čudež v steklenički?«

Pri sredstvih za hujšanje, ki jih je v svoji oddaji hvalil, je pozneje priznal, da ne delujejo brez diete in gibanja. Ameriška zvezna komisija za trgovino (FTC) je že vložila tožbo proti podjetju s Floride, ki prodaja ekstrakt zelene kave kot čudežno sredstvo za hujšanje. Za kavo je Oz leta 2012 v svoji oddaji povedal, da so zelena kavna zrna čudežno zdravilo za izgubo telesne mase. Podjetja ali proizvoda ni posebej promoviral, vendar je podjetje uporabilo posnetke iz njegove oddaje za promocijo, Oz pa od njih menda ni prejel nikakršnega plačila za oglaševanje.

Molitve lahko ponuja, ker so zastonj

Oz je priznal, da včasih govori zelo »cvetoče« o posameznih izdelkih, vendar le o tistih, v katere verjame in jih daje tudi članom svoje družine. Zatrdil je, da je njegova vloga na televiziji vloga navijača za ljudi, ki menijo, da nimajo več nobenega upanja. Ponuja jim alternativne oblike zdravljenja in tudi – na primer – molitve. McCaskillova mu je odvrnila, da so molitve v redu, ker so zastonj, problem pa nastane, ko ljudje kupujejo nekaj, kar ne deluje. Doktor Oz je na koncu obljubil, da bo sestavil seznam izdelkov, za katere meni, da delujejo, in ga bo objavil.

FTC medtem potrošnikom sporoča, naj se spametujejo in končno ugotovijo, da pri hujšanju ni bližnjic in da razne tablete in preparati, ki se ponujajo kot čudežna zdravila, ne bodo delovali brez ustrezne prehrane in gibanja.

Deli s prijatelji