ODLIČNO

15 najbolj zdravih živil na svetu

Objavljeno: 12.03.2016 07:00Posodobljeno: 12.03.2016 07:00

Med njimi so tudi mandlji, orehi in čokolada.

  • Fotografija je simbolična.

O zdravilnih vrednosti živil, ki jih vsak dan uživamo, običajno sploh ne razmišljamo. Poglejte si 15 takšnih, ki veljajo za izjemen vir vitaminov in mineralov ter so nam vedno na dosegu roke, zato bi bilo škoda, če jih ne bi izkoristili.

Limona

Ena limona vsebuje več vitamina C kot znaša količina, ki naj bi jo po priporočilih strokovnjakov zaužili vsak dan. Vitamin C telesu pomaga v borbi z vnetji, krepi kosti in ohranja zdravo količino holesterola v krvi. Flavonoidi v limoni so učinkoviti tudi pri preprečevanju razvoja rakavih celic.

Jabolka

Jabolka so odličen vir antioksidantov, ki pomagajo v borbi s prostimi radikali. Prav tako zaradi vlaknin učinkovito nižajo količino slabega holesterola v krvi. Kot je dokazala ena od ameriških raziskav, lahko ženske količino tega s samo dvema zaužitima sadežema dnevno znižajo za 23 odstotkov.

Borovnice

Vlakna, antioksidanti in fitonutrienti v temu jagodičevju so med drugim odlični za nižanje visokega krvnega tlaka, pomagajo ohranjati zdravo telesno maso in preprečujejo prekomerno kopičenje maščobnih celic, zlasti na področju okoli trebuha.

Avokado

Z rednim uživanjem avokada je glede na rezultate nekaterih raziskav količino slabega holesterola v krvi mogoče zmanjšati za več kot 20 odstotkov. V enem avokadu je dnevno priporočljiva količina vlaknin in folatov, ki varujejo srce. Poleg tega ta sadež vsebuje kalij, ki uravnava krvni tlak.

Črna čokolada

Samo nekaj koščkov na dan (40 gramov) lahko med drugim učinkovito zniža krvni tlak. Kakav je namreč izjemno bogat s flavonoidi, ki znižujejo tako krvni tlak kot tudi količino slabega holesterola v krvi.

Krompir

V enem gomolju je približno 66 gramov folne kisline (vitamin B9). Za enako količino te bi morali pojesti znatno več špinače ali brokolija, ki sta sicer prav tako bogata s to snovjo. Krompir je bogat tudi s kalijem, ki uravnava krvni tlak. Zlasti koristen je sladki krompir. Ta telesu zagotavlja še veliko vitamina A, ki je obvezen za zdravo kožo, oči, imunski sistem in varuje pred rakom.

Losos

Riba z veliko vsebnostjo maščobnih kislin omega 3. Te varujejo srce in možgane ter ščitijo pred rakom in depresijo. Prav tako losos vsebuje niacin (vitamin B3), ki lahko prepreči pojav alzheimerjeve bolezni.

Brokoli

Manjša porcija brokolija vsebuje več vitamina K, kot znaša priporočeni dnevni vnos. Ta vitamin je izjemno pomemben za zdravje kosti. Prav tako je brokoli bogat z vitaminom C, močnim zaveznikom zdravega imunskega sistema, ki se ponaša še z antioksidativno močjo in tako varuje tudi pred prezgodnjim staranjem.

Špinača

Živilo, prepolno vitaminov, kot so vitamin A, vitamini B, vitamin C in E. Od mineralov so v njej najbolje zastopani železo, mangan in kalij. Špinača prav tako vsebuje antioksidanta lutein in zeaksantin, oba sta izjemno pomembna za zdravje oči. Nedavna raziskava je pokazala tudi, da špinača velja za enega najboljših zaščitnikov pred rakom.

Mandlji

Ta okusni prigrizek telesu zagotavlja veliko magnezija, vitamina E, železa, kalcija in vlaknin. Mandlji so ključna sestavina uravnotežene prehrane in odlično živilo za zdravo srce.

Orehi

V njihovih jedrcih je veliko maščobnih kislin omega 3. Znižujejo holesterol, dvigujejo razpoloženje in varujejo pred malignimi obolenji. V njih je tudi melatonin, ki premaguje nespečnost in zagotavlja miren spanec.

Česen

Ima močan protibakterijski učinek, deluje protivnetno in dokazano niža količino slabega holesterola v krvi ter uravnava krvni tlak.

Stročnice

Ena skodelica stročnic na dan (grah, fižol, leča) štirikrat na teden lahko za petino zmanjša verjetnost srčnih bolezni. Prav tako tolikšna količina stročnic zmanjšuje verjetnost malignih obolenj, zlasti raka dojke. 

Pšenični kalčki

Pšenični kalčki so bogati s hranili, kot so vitamin E, B9, cink, magnezij in fosfor. Priporočljivi so v naravni obliki, saj med predelavo izgubijo večino teh sestavin.

Ovseni kosmiči

Ovsena kaša in kosmiči vsebujejo vitamine B, maščobe omega 3 in kalij. Prav tako so bogati z vlakninami in nižajo slab holesterol ter s tem varujejo zdravje srca.
 

Povezane vsebine