ČUSTVA

10 vrlin čustveno inteligentnih ljudi

Objavljeno 29. junij 2016 09.00 | Posodobljeno 29. junij 2016 09.00 | Piše: M. F.

Čustvena inteligenca je v odnosu s soljudmi pomembnejša od umske.

Čustvena inteligenca je pomembna vrlina.

Čustvena inteligenca je sposobnost človeka prepoznati, razumeti in nadzorovati svoja čustva ter upoštevati občutke tistih, ki ga obkrožajo. Mnogi strokovnjaki menijo, da je čustvena inteligenca celo pomembnejša od običajne, umske. Tisti, ki jim je dana, znajo upravljati svoje poslovno in zasebno življenje, iz odzivov drugih sklepajo ali predvidijo dogodke in znajo brez grobosti ter prisile usmerjati druge. S to temo se je pozabaval psiholog in avtor Daniel Goleman in nanizal lastnosti čustveno inteligentnih ljudi.

Samozavedanje in obvladovanje čustev

Čustveno inteligentni ljudje se zavedajo svojih čustev, jih prepoznajo in vedo, kako ta vplivajo na okolico. Dobro nadzorujejo svoje občutke ter vedno iščejo vzroke zanje in brez obtoževanja zadevam pridejo do dna.

Sposobnost sprejemanja dobrih odločitev

Ker premorejo analitične sposobnosti, znajo predvideti, kakšne posledice imajo odločitve, zato teh nikoli ne sprejemajo impulzivno. So zelo primerni kandidati za vodilne položaje v podjetjih.

Premagovanje stresa

Seveda proti temu niso imuni, znajo pa se z njim spopadati in ga ublažiti ter ne dovoljujejo, da bi prevzel nadzor nad njihovim življenjem.

Sočutje

Nikoli ne ignorirajo čustev drugih, ampak se jih zavedajo in jih upoštevajo ter iščejo vzroke zanje. Lahko celo predvidijo, kako bodo dejanja in besede vplivali na soljudi, zato veliko pozornosti namenjajo temu, kaj in kako govorijo, kadar niso sami. Cenijo tuje mišljenje in se zavedajo, da nimajo vedno le oni prav in da niso najpametnejši na svetu.

Dobra komunikacija

Z razumevanjem govorijo o občutkih, dejanjih, posledicah in z zanimanjem poslušajo druge. Če pa ugotovijo (kar se zgodi hitro), da ima sogovornik zle namene ali da jim hoče škodovati, se od njega hitro umaknejo. Ukvarjanje z njim se jim namreč zdi čista izguba časa in pozitivne energije.

Sprejemanje drugačnosti

Dobro vedo, da je treba biti do drugih odkrit, so brez predsodkov in cenijo vse ljudi ne glede na barvo kože, položaj v družbi ali jezik.

Prevzemanje odgovornosti

Vedo, da ima vsak posameznik tudi svoje temne plati. Zavedajo se svojih vrlin in šibkih točk, ne zatiskajo si oči pred njimi in prevzamejo odgovornost, kadar storijo napako. Nikoli ne krivijo drugih in po krivici ne obtožujejo, sploh pa nikoli drugim ne naložijo krivde za svoja napačna dejanja.

Samozavest

So samozavestni, a ne egocentrični. Ne zanima jih, kaj se govori za njihovim hrbtom, sprejemajo pa konstruktivno kritiko, ki jim pomeni odskočno desko za samoizboljšanje. Prav tako vedno izrazijo svoje mnenje in znajo kritiko podati na način, ki ni žaljiv ter nikogar ne prizadene. Pasivna agresija je zanje nesprejemljiva.

Vedo, kdaj voditi in kdaj slediti

Če menijo, da bo njihovo vodstvo druge spodbudilo v pravo smer, prevzamejo krmilo ladje, tedaj delujejo kot odgovoren vodja. Če vidijo, da je nekdo od njih boljši, mu zlahka zaupajo naloge, ki jim sami ne bi bili tako učinkovito kos, sposobnejše pa raje vprašajo za nasvet.

Pripravljenost na kompromise

Kompromisi so pomemben del njihovega poslovnega in zasebnega življenja, zato ker se zavedajo drugih ljudi, njihovih občutkov in sposobnosti. Prav tako vedo, da so kompromisi vedno potrebni za uspešne odnose. Pa naj bodo v pisarni ali v zavetju doma.
 

Deli s prijatelji