PARKIRIŠČE

Življenje z drsnimi vrati

Objavljeno 30. avgust 2012 08.30 | Posodobljeno 30. avgust 2012 08.30 | Piše: Janez Kovačič

Ford B-max spada v razred majhnih enoprostorcev in se dokazuje s parom zadnjih drsnih vrat, kar povečuje praktičnost avtomobila.

Dvojna zadnja drsna vrata niso velika iznajdba, toda v razredu, v katerem se bo preizkusil B-max, so velika in zelo uporabna novost (foto: Janez Kovačič).

Pri Fordu imajo svoj red – bolj ko je črka, s katero označujejo avtomobil oziroma model, na koncu abecede, večji je. To velja za enoprostorce in o B-maxu zato ne more biti posebnega dvoma, saj se po tem svetu že precej časa vozita S-max in C-max. Ampak B-max ni le novinec v Fordovi ponudbi enoprostorskih avtomobilov, ampak v ta razred prinaša zanimivo in zelo praktično novost – dvojna zadnja drsna vrata. Zadetek v polno, se zdi.

Lažji vstop in izstop

Avtomobil B-max so kot študijo postavili na ogled že pred časom, zdaj je nared. Vozi se v razredu manjših enoprostorcev, saj se v dolžino potegne do 407 centimetrov. Navzven se povsem očitno spogleduje z 32 centimetrov daljšim in prav tako enoprostorskim C-maxom, sicer pa je narejen na tako imenovani osnovi B, na tisti, na katero so postavili manjšo fiesto in bo služila še nekaterim drugim oziroma novim fordom. Ampak bistvo ali drugačnost B-maxa ni v obliki, ampak v postavitvi vrat.

Spredaj ima klasična vrata, zadaj oziroma na vsaki strani pa drsna. Prednost takšne zasnove ne more biti sporna: drsna vrata omogočajo lažji vstop/izstop, tudi parkiranje je enostavnejše – ko sprednja klasična vrata niso odprta. Ko so pri B-maxu odprta prednja in zadnja drsna vrata, je na voljo 150 centimetrov prostora za vstop ali izstop, kajti avto nima sredinskega opornika strehe! Pomisleke o varnosti pri Fordu zavračajo, saj pravijo, da je karoserija dodatno okrepljena, poleg tega so opravili 5000 računalniških in 40 pravih trčenj. Sicer pa bo avto kmalu na preizkusu pri EuroNCAP in takrat bo vse jasno. S stališča praktičnosti oziroma uporabnosti je B-max premišljena rešitev. In kdo naj bi se najbolj in najprej navduševal nad takšnim avtomobilom, kot je mali enoprostorski Ford?


Kaj pa cena?

Najprej mlade družine, kar je razumljivo, in sicer zato, ker je dostop do otroškega sedeža ali sedežev zaradi drsnih vrat izjemno enostaven. Večji problem je lahko prtljažnik, ki ima prostornino 304 litre (ko podreš zadnjo klop, dobiš 1386 litrov, a imaš na voljo le dva sedeža). Druga skupina, ki naj bi bila prav tako pomembna, so starejši. Zakaj? Zato ker se sedi malo višje, skoraj tako kot v športnih terencih (sicer je B-max 12 centimetrov višji od fieste), domnevajo, da jim bodo po volji tudi zadnja drsna vrata in morda še kaj. Bomo videli, ali se bo domneva uresničila. B-max bo imel v ponudbi pet motorjev – tri bencinske in dva dizelska. Bencinska ponudba se začenja s skoraj izjemnim 1,0-litrskim bencinskim trivaljnikom ecoboost v dveh izvedbah moči (74 kW in 88 kW), nadaljuje pa se z 1,4-litrskim (66 kW) in 1,6-litrski agregatom (77 kW). Na dizelski strani sta 1,5-litrski (55 kW) in 1,6-litrski motor (70 kW), ampak zdi se, da je bencinski ecoboost avtu pisan na pločevinasto kožo.

B-max, tretji evropski enoprostorec ameriške avtomobilske hiše, se bo k nam pripeljal novembra. Cene so še neznanka. Ko bodo znane, se bo pokazalo, ali je B-max res zadetek v polno.

Deli s prijatelji