TERENEC

Zadržan, zmogljiv, varčen

Objavljeno 19. junij 2013 18.00 | Posodobljeno 19. junij 2013 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Subarujev forester spada med resnejše in zmogljivejše terence, ki pa preveč zanemarjajo pomen oblikovne privlačnosti.

Novi forester spada med srednje velike športne terence. Njegov videz ni kaj izjemnega, izdelan je v pričakovano zadržanem japonskem slogu. Foto: Gašper Boncelj

Njegovo ime napoveduje robatost, nekakšno izključno terensko uporabnost. Spada v razred resnejših, terensko zmogljivejših športnih terencev, a njegov značaj je pričakovano zmehčan, seveda tudi urban. Subaru forester, dragi moji.

Za tiste, ki hočejo več

Med športnimi terenci (SUV), avtomobili, ki so v zadnjih letih postali zelo priljubljeni, so precejšnje razlike. Veliko jih je, ki so takšni le po obliki – višji, z malo večjo oddaljenostjo od tal, brez štirikolesnega pogona. Sledi kategorija, ki ima štirikolesni pogon, vendar nič drugega – ni reduktorja, ni diferencialnih zapor. Povsem v vrhu so tisti, ki imajo veliko več od naštetega. Ampak je že tako, da se z drago in zloščeno pločevino, pa čeprav v obleki SUV, ne voziš med grapami, grmovjem in podobnim. Je predrago. Forester ima stalni štirikolesni pogon in je torej izbira za tiste, ki hočejo in si v terenskem pogledu tudi upajo več – kljub denarju oziroma ceni.

Z dolžino 459 centimetrov spada med srednje velike terence SUV, njegova karoserijska podoba v primerjavi s predhodnikom ni revolucionarno drugačna. Ni posebnosti, ni izjemnosti, avto je narejen v pričakovano umirjenem japonskem slogu, ki je na trenutke preveč običajen, skoraj dolgočasen. To velja tudi za notranjost – pravzaprav ni nič takšnega, kar bi bilo narobe, le škoda je, ker so tako zadržani tudi pri oblikovanju armature in celotne notranjosti. Je pa sedenje v drugi vrsti udobno, prtljažnik je že v osnovni postavitvi velik, povečljiv (od 500 do 1573 litrov) in uporaben, ker ni nakladalnega roba. Žal se zadnja sedežna klop ne premika naprej/nazaj, kar bi povečalo uporabnost prtljažnika in avtomobila v celoti. Zadnja vrata odpira elektrika – koristno, a dokler se ne navadiš, tudi nevarno, saj je odpiranje prepočasno.

Trdo podvozje

Pri terencu je pomembno vzmetenje – ker mora loviti ravnotežje med udobjem, ki ga zahteva običajna, torej cestna vožnja, in vožnjo po terenu, kjer so zahteve precej drugačne. Zdi se nesporno: subarujevo podvozje je za vožnjo po katastrofalnih slovenskih cestah pretrdo, na trenutke celo neudobno, saj težko ublaži sunke, ki jih povzročajo neravnine. Drugače je, ko se zapelješ z asfalta – tam je forester bolj na svojem, pri čemer je stalni štirikolesni pogon dokaz in potrditev njegove terenske zaresnosti.

Dizelskemu motorju – štirivaljnik z gibno prostornino 2,0 litra, 108 kW/147 KM pri 3600 vrtljajih v minuti – težko kaj očitaš. Končna hitrost je več kot solidna (okoli 190 km/h), pospešek 10,2 sekunde do 100 km/h je pričakovan (končno ima agregat na skrbi najmanj 1600 kilogramov teže, kar vendarle ni tako malo). Hvalim skromnost pri porabi – okoli 6,5 litra je dober dosežek, ki pa zahteva precej obzirnosti. Jasno – ko se zapelješ s ceste, so številke bistveno drugačne, ker je tudi vožnja drugačna. Omenjam še malenkost, ki to kljub vsemu ni: če zmoreš obdržati porabo pri 6,5 litra, ta podatek bistveno ne odstopa od tovarniško zapisanega oziroma obljubljenega, kar v primerjavi s konkurenti ni prav pogosto.

Subaru forester, ki v osnovni izvedbi (2,0 D-L exclusive) stane 32.390 evrov, ima nekaj adutov. Komur je pomembna večja terenska uporabnost, pa se komaj kaj zmeni za njegovo (ne)privlačnost, bo vedel, v katero trgovino zaviti.

 

Deli s prijatelji