EKONOMIKA

Z naročnino do ogrevanja

Objavljeno 03. januar 2012 17.00 | Posodobljeno 03. januar 2012 17.00 | Piše: Mateja Muršec

Med nepremišljenimi nakupi so najbolj nevarni tisti, ki nas zavezujejo dolgoročno.

Koliko TV-programov v resnici gledamo?(Foto: S. N.)

Na prehodu leta smo vsi naredili povzetek preteklega in razmišljali o načrtih za prihodnje. Gotovo ni med nami nikogar, ki ni lani opravil vsaj enega nakupa, ki ga je potem obžaloval. Včasih zato, ker smo se prenaglili, se zanj odločili zaradi trenutnega razpoloženja ali nas je pač trgovec prepričal, da neko stvar nujno potrebujemo. V najboljšem primeru stvar kljub temu uporabljamo. Potem nakup niti ni povsem zgrešen. Pravzaprav niti ni tako strašno, če si tu in tam privoščimo nepremišljen nakup. Seveda če zaradi tega ne zabredemo v hude dolgove. Če stvari ne moremo uporabiti, jo še vedno lahko komu podarimo ali celo prodamo.

Večjo težavo imamo, kadar se pustimo prepričati v naročniško razmerje. Različni ponudniki storitev nas spretno vabijo. Ponujajo nam različne ugodnosti, celo nekajmesečno brezplačno uporabo. Nekateri pa pri tem uporabijo celo kakšno prevaro.

Nenadno povišanje računa

Prijatelj Gorazd je v svojem rojstnodnevnem jutru prejel prav posebno presenečenje. Njegov račun za kabelsko televizijo se je v trenutku povečal za 12 evrov. Ker on pač ni med tistimi, ki bi mirno prenašali tovrstna povišanja, se je odločil stvar raziskati. Takoj se je s položnico odpravil do kabelskega operaterja in zahteval pojasnilo. Tam so račun preverili v sistemu in mu izdali, da je prejšnji mesec za martinovo naročil paket plačljivih programov. Seveda se je tega dne jasno spomnil, saj smo skupaj praznovali in niti po naključju nihče ni gledal televizije, kaj šele naročal programske pakete. Res pa je, da sta bila med tem časom otroka sama v dnevni sobi. Ni ju spraševal, ali sta storitev res naročila onadva, ampak ga je bolj zanimalo, kako je mogoče, da bi kaj takega sploh lahko storila oseba, ki ji ni zaupal svoje vstopne kode, ki jo je prejel ob sklenitvi naročniškega razmerja. Pa so mu mirno razložili, da so izjemno poenostavili postopek za naročanje paketov plačljivih programov.

Naročnina 
»po pomoti«

Ko vam televizor na zaslon izpiše vprašanje, samo nekajkrat pritisnete tipko OK, saj se tako strinjate z nakupom in … stvar je rešena. Res je, da to lahko storite celo po pomoti, če ne preberete dobro vsega besedila. Žal je bil Gorazd nad tem naključnim naročanjem popolnoma nenavdušen in mu je celo ostro nasprotoval. Seveda so bili pripravljeni na stranke s pomanjkanjem razumevanja za njihove promocijske prijeme. Takoj so mu ponudili prekinitev razmerja in mu znižali znesek na računu. Ampak vsi ljudje niso taki kot on. Nekateri niti ne opazijo povišanega zneska, drugi so zaradi stalnega povečevanja vsote na položnicah tega že kar navajeni, nekaterim je preprosto nerodno reklamirati račune in jih pač sprejmejo, obstajajo pa še tisti, ki so se po enomesečnem spremljanju nekaterih kanalov nanje tako navadili, da se jim zdaj ne bi odpovedali. Če bi torej Gorazd spadal v eno od teh skupin, bi v naslednjem letu odštel 144 evrov za programe, ki jih ni želel naročiti in jih najbrž sploh ne bi spremljal.

Brezplačne pasti

Taki marketinški prijemi pa nikakor niso doma le v tem podjetju. Srečujemo jih na vsakem koraku. Ponujajo nam brezplačne vzorce, določen rok brezplačne uporabe, preizkus, odlog plačevanja … Seveda ne zato, da bi preverili, kaj mislimo o njihovem izdelku ali storitvi, temveč izključno zato, ker računajo, da izdelka ne bomo vrnili oziroma prekinili naročnine. Sploh pri zadnjih se lahko zaplete. Seveda so ponudniki zakonsko zavezani, da na našo željo razmerje prekinejo, vendar se bodo potrudili, da bodo stvar vsaj malo zapletli. Če ne drugega, nas bodo vsak mesec klicali po telefonu, ali smo si morda le premislili. Glede na to, da naročnina lahko pomeni, da bomo naslednjih deset let plačevali po 150 evrov za programe, ki jih ne gledamo, in se z letno premijo 500 evrov življenjsko zavarovali, ne da bi sploh imeli dediče, krepko razmislimo vsakič, preden se na kaj naročimo. Predvsem upoštevajmo, da je to znesek, ki ga v sezoni zapravimo za ogrevanje celotnega stanovanja.

 

Pomembno

Pičlih deset evrov naročnine na mesec pomeni precejšen izdatek na letni ravni.Pred sklenitvijo naročnine temeljito preverimo, ali storitev res potrebujemo in kakšni so pogoji za prekinitev razmerja. Naročnina lahko pomeni, da bomo deset let plačevali po 150 evrov za programe, ki jih ne gledamo.

 

Deli s prijatelji