TOYOTA

Yaris: Sveža podoba evropskega japonca

Objavljeno 25. avgust 2014 19.30 | Posodobljeno 25. avgust 2014 19.30 | Piše: Gašper Boncelj

Toyotin yaris je s prenovo postal mladostnejši.

Foto: G. B. in Toyota

V avtomobilski praksi je skoraj vedno tako, da sredi modelske generacije, ki traja od pet do sedem let, tovarne svoje izdelke prenovijo. To je postopek pomladitve, po katerem rečejo, da je avto nov, v resnici pa gre za osvežitev, izboljšanje obstoječega izdelka. Prenove so včasih bolj radikalne, drugič manj, lahko so bolj usmerjene v vizualne spremembe ali na področje tehnike.

Več boljših materialov

Kaj od tega reči o nedavno prenovljenem modelu toyota yaris? Nedvomno velja, da je doživel kar smelo in po prvih vtisih všečno spremembo zunanjosti. Sprednji del zdaj zaznamuje maska v obliki velike črke X, zadnjega drugačne, enotnejše luči. Vse skupaj deluje lahkotno, čeprav so s tem povezane spremembe odbijačev prinesle tudi kar sedem centimetrov dolžinskega prirastka, tako da je yaris po novem dolg 395 centimetrov.

Povečanje se je zgodilo le na račun videza, notranjost avtomobila ni zaradi tega prav nič večja, kar pri parkiranju morda ne bo vsem ugajalo. Res pa je, da že doslej prostornost za ta velikostni razred ni bila slaba, niti na zadnji klopi, niti v prtljažniku. Le tiste nekdanje koristne sedežne prilagodljivosti iz prejšnjih generacij, ko je bilo mogoče vzdolžno pomikati zadnjo klop, yaris niti po prenovi nima. Še naprej pa ima tri ali pet vrat. V kabini je več boljših materialov, prav tako je lahko bolj pisana, večji je tudi v teh časih skoraj obvezni večfunkcijski zaslon na dotik.

Malce varčnejši

Kaj pa prenova tehničnega dela? Vrsta drobnih popravkov je bila opravljena v smeri tišjega delovanja in tudi boljših voznih lastnosti. Motorje so izpilili in nekoliko znižali porabo. Nespremenjena ostaja motorna ponudba. Sestavljajo jo vstopni bencinski litrski trivaljnik (moč 51 kW/69 KM), 1,3-litrski štirivaljni bencinski motor (73 kW/99 KM), dizel prostornine 1,4 litra (66 kW/90 KM) ter hibridna pogonska kombinacija, ki združuje 1,5-litrski bencinski motor ter manjši električni agregat (44 kW/100). Kar lepo so varčni, z zatrjevano najbolj ekonomičnim hibridnim pogonom sem imel po mirnih podeželskih cestah okoli Düsseldorfa po računalniku povprečno porabo 3,8 litra.

Yaris se po zatrjevanju Toyote prodaja dobro, v tovarni v Valenciennesu v Franciji bodo tako znova uvedli tretjo izmeno, letos naj bi jih izdelali 220.000. Koliko od tega jih bo pripeljalo v Slovenijo, je še vprašanje. Po prvih ocenah naj bi v tem letu na svojo stran pridobili 200 voznikov, prihodnje leto pa dvakrat toliko. Verjetno bo kot doslej najbolj zanimiv yaris z 1,33-litrskim bencinskim motorjem, ki bo s solidnim opremskim paketom sol veljal dobrih 12.000 evrov, od tega pa se odšteje še kakšnih 2000 evrov popusta.

Deli s prijatelji