NA TESTU

Yamaha: Kraljica potovalnih endurov?

Objavljeno 05. maj 2014 18.10 | Posodobljeno 05. maj 2014 18.12 | Piše: Andrej Krbavčič

Yamaha XT1200ZE je prenovljena in obogatena, izvrstna izbira vrhunskega pustolovskega motornega kolesa.

S kompletom kovčkov je kos najdaljšim počitnicam – za še boljše kovčke morate doplačati. Foto: Andrej Krbavčič

Če nisi velik in nič več dobro gibljiv, je prvi stik s to yamaho poln strahospoštovanja, še posebno če je na njej pripet popoln komplet kovčkov. Ti so krasna zadeva, če potuješ daleč in ko se jih privadiš. S ključem motornega kolesa upravljaš tudi kovčke, kar je po eni strani dobro, po drugi pa ne, posebno ker jih zasuk v desno odklene, v levo pa odpne – a vse se malo zatika in je negotovo.

Za vsakdanjo rabo je najbolje sneti stranske in potem postane veliki, a ne pretežki pustolovec (265 kilogramov z vsemi tekočinami) takoj manj neroden za okobaljenje, tako voznici kot sopotniku. Čim pa se premakne, se ti priljubi. Vse deluje uglajeno, motorno kolo je neverjetno lahkotno vodljivo, okretno in obenem še smerno stabilno. Yamahini inženirji so pri letošnji izdaji dobrodušne velikanke upoštevali skoraj vse želje kupcev in testnikov, še več.

Edinstveni, 1200-kubični vzporedni dvovaljnik ima za 270 stopinj zasukani koleni motorne gredi, kar je že Yamahin zaščitni znak. Zdaj je še malo bogatejši z navorom, odzivnejši in deluje še zvezneje (82,4 kW moči pri 7250 vrtljajih). Motor je podprt z možnostjo izbire športne ali turistične odzivnosti ročice za plin – turistično nastavitev boste potrebovali samo pri finem manevriranju ali na spolzkem. Tudi nadzor zdrsa gnanega kolesa vključite in nastavite z gumbom v dve stopnji. Razvaja vas še čisto dober tempomat, ki pride prav na dolgih avtocestnih odsekih. Vse funkcije so pregledne na velikih prikazovalnikih. Novo motorno kolo nam je popilo povprečno 5,5 litra bencina na 100 kilometrov, kar je ugodno. Radodarnemu motorju je pritaknjen lahkoten šeststopenjski menjalnik, ki ne bo pogosto občutil vaše noge. Že prej odličen kardanski prenos moči so še izboljšali z blažilnikoma, tako se ga zdaj zazna resnično le izjemoma in prav nikdar hudobno.

Elektronska nastavitev prednapetosti zadnje vzmeti v štiri položaje in nastavitev blažilnikov v tri načine s po šestimi stopnjami delujeta preprosto, pregledno in zelo učinkovito: na pritisk gumba se yamaha prelevi iz lenobnega gugalnika v trdega športnika, kakor vas je volja ali kakor zahteva cesta. Če spremenite prednapetost vzmeti, se blažilniki temu prilagodijo samodejno. Zavorni sistem je povezan na ročici, s pedalom pa po potrebi upravljate le zadnjo zavoro, brez ABS tudi ne gre več.

Razsežen in trden voznikov sedež je dokaj preprosto nastavljiv na dve višini (845 ali 870 milimetrov), ročaji krmila so tristopenjsko ogrevani, vetrobran je (nepri)ročno nastavljiv na štiri višine.

Sopotnik ima dovolj prostora in udobja za dolge izlete, pod zadnjim sedežem pa je spravljen izvlečni prtljažnik. Samo v vrhnji kovček gre ena integralna čelada, ne prevelika, ali pa obe ne prav lahko obesite pod zaklenljivi sedež.

Zamere so le drobne, v resnici dobite prvovrstno opremljeno motorno kolo za neskončne avtoceste, mestno gnečo in zvozlane makadamske stezice.

Deli s prijatelji