BMW SERIJE 2 ACTIVE TOURER

Vsestranska 
preobrazba pri BMW

Objavljeno 18. avgust 2014 19.30 | Posodobljeno 18. avgust 2014 19.30 | Piše: Gregor Pucelj

Prvi BMW-jev spredaj gnani kompaktni enoprostorec za vsestransko aktivne.

Kljub enoprostorski obliki tudi od zadaj ni dvoma, da je pred vami čistokrvni BMW.

Presenečenj je več. Najprej to, da se je BMW kot izrazit izdelovalec premijskih športno naravnanih vozil odločil za vstop v množični razred kompaktnih enoprostorcev. Nato sprednji pogon in za nameček še trivaljni motor. Vsekakor dovolj razlogov, da smo z rahlo skepso sedli za volan novega BMW serije 2 active tourer.

Prepoznavnost ostaja

A dvomi so bili odveč, snovalci active tourerja, kljub jasnim navodilom, da morajo izdelati vsestransko uporabno petvratno škatlo, niso pozabili, da mora biti active tourer še vedno predvsem BMW. Zato so pri snovanju svojega prvega kompaktnega enoprostorca z merami 4342 x 1800 x 1555 mm enakovredno pozornost namenjali vozni dinamiki, ki je kljub sprednjemu pogonu morala ostati prepoznavno BMW-jeva. Pri tem so s pridom uporabili izkušnje, ki so jih v v zadnjih letih dobili pri minijih, ki so s sprednjim pogonom pravo nasprotje BMW-jevega tradicionalnega zadnjega pogona. Med prvimi kilometri smo se zlahka prepričali, da se active tourerju tudi na strmih kratkih serpentinah, kjer je sprednji pogon najbolj na preizkušnji, ta pomanjkljivost ne pozna.

Z odliko so opravili tudi izpit iz aerodinamike, saj ima active tourer, kljub razmeroma visoki karoseriji in strmemu zadku, koeficient zračnega upora le 0,26. Ob tem pa so spretno ohranili BMW-jevo prepoznavnost z dvojnima žarometoma in značilnima ledvičkama.

Kot rečeno, so že pri snovanju active tourerja imeli v mislih mlade, aktivne družine, ki preživljajo prosti čas z najrazličnejšimi športnimi rekviziti in imajo poleg tega še kakšnega domačega ljubljenčka. Zato je potniška kabina podrejena uporabnosti. Zadnja sedežna klop je zložljiva v razmerju 40:20:40, prtljažni prostor pa od osnovnih 468 litrov povečljiv do 1510 litrov. Doplačljiv je tudi zložljiv naslon sprednjega sopotnikovega sedeža, kar omogoča prevoz skoraj 2,5 m dolgih predmetov. Pohvalna je tudi vzdolžno pomična zadnja klop, ki so jo za čuda nekateri drugi proizvajalci opustili. S tem se lahko pomembno povečuje prostor za kolena potnikov na zadnjih sedežih ali pa prostor za prtljago.


Višinski spektakel

Ni ravno pogosto, da se avtomobil kam pripelje z gondolo. V pričujočem primeru pa se je BMW serije 2 active tourer z žičniško napravo pripeljal (in pozneje odpeljal) na predstavitev na Gaislachkogel nad Söldnom na višino več kot 3000 m. Na enega nosilcev sodobne žičniške naprave so namesto kabine za potnike namestili kar avtomobil. Poceni verjetno ni bilo, spektakularno pa kljub slabemu vremenu z meglo in dežjem kar precej.

 

Športne zmogljivosti

Ni pa odlična le uporabnost oziroma prostornost. Ker je active tourer premijski izdelek, je jasno, da mora biti takšno tudi počutje v njem. Že v osnovnem paketu opreme so med drugim značilen BMW-jev krmilnik nadzornega sistema iDrive in 6,5-palčni informacijski prikazovalnik, usnjen volan, samodejna dvopodročna klimatska naprava, senzor za dež in opozorilo pred naletom z mestno funkcijo zaviranja. V BMW-jevem slogu pa je marsikaj moč dobiti še za doplačilo oziroma v bogatejših paketih opreme. Za pomiritev najbolj zagrizenih ljubiteljev BMW-jeve športnosti bodo konec leta dodali še paket M sports. Skoraj hkrati bodo dali na trg še active tourerja s stalnim štirikolesnim pogonom xDrive.

Vsaj v enem delu so spremenili tudi pogonske agregate. Za začetek prodajnega cikla so active tourerju namenili tri povsem nove tri- in štirivaljne motorje. Najšibkejši je 1,5-litrski bencinski trivalnjik v 218i active tourerju, ki ima ob podpori šeststopenjskega ročnega menjalnika največjo moč 100 kW (136 KM) in dosega solidno nizko kombinirano porabo okrog 5 l/100 km. Drugi bencinec v 225i active tourerju je bistveno močnejši 2,0-litrski štirivaljnik, ki zmore kar 170 kW (231 KM) in ima največji navor 350 Nm pri le 1250 vrt/min. Njegove zmogljivosti so nesporno športne, saj pospeši z mesta do 100 km/h v 6,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 240 km/h. Pri tem se mu poda tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. Ljubitelji dizlov pa se bodo lahko odločili za BMW 218d active tourer s štirivaljnim dizlom, ki ima normno porabo le nekaj nad 4 l/100 km, poleg 110 kW (150 KM) moči pa ga odlikuje tudi največji navor 330 Nm v območju od 1750 do 2250 vrt/min. Tudi dizelski active tourer ni počasen, saj ima največjo hitrost 208 km/h in pospešek 0-100 km/h v 8,9 sekunde. Vsi trije motorji dosegajo emisijski standard evro6 in imajo izpust ogljikovega dioksida od 139 do 109 g/km.

Dodatna privlačnost bodo nekateri šibkejši trivaljni motorji, ki jih bodo ponudili tudi na slovenskem trgu v letošnjem zadnjem četrtletju in ki bodo active tourerja nekoliko pocenili. Sicer je cena active tourerja 218i z osnovnim paketom opreme 26.700 evrov, 225i 37.200 evrov in 218d 29.000 evrov. Prva vozila bodo slovenski kupci dobili konec septembra.

Deli s prijatelji