Obstaja nepisano pravilo, da se velika večina kupcev prestižnih limuzin odloča za izdelke nemških proizvajalcev, še posebno če jih pripravlja sveta trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz. Stranke imajo vedno prav in nedvomno imajo Nemci kaj ponuditi. Pa vendarle, se je moč ozreti še kam in odstopiti od prevladujočih smernic? Najde se kakšen jaguar, maserati, volvo ali pa lexus. Slednji je še toliko bolj poseben, ker je dosegljiv tudi oziroma predvsem s hibridnim pogonom, s katerim nadomeščajo v tem segmentu prevladujočo dizelsko izbiro.
Tokrat torej govorimo o Lexusovi limuzini z oznako GS 300h s hibridnim pogonom kot kombinacijo štirivaljnega 2,5-litrskega bencinskega agregata in sinhronskega elektromotorja s trajnimi magneti. Ženeta zadnji kolesi, za prenos pa skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik.
Udobje na prvem mestu
Vožnja s tem lexusom je nadvse prijetna. Največ ponudi v umirjenem slogu vožnje, a četudi to ni najbolj ostra limuzina na svetu, le zmore dovolj poskoka, še posebno če si z vrtljivim gumbom izberete bolj športno delovanje. V mestni vožnji se malce sliši, ko peljemo čez kako luknjo, ampak to tudi zato, ker je pogonski sklop tako zelo tih. Slednje velja, ko avto deluje kot hibrid in kombinira bencinsko in električno moč, še bolj pa, ko se do hitrosti nekaj čez 50 km/h pelje tudi v električnem programu. Pod kožo vam zlezeta mehko in tiho ustavljanje in speljevanje brez kakršnega koli stresanja.
Avto ima zajetno maso, ampak ob nenapadalni vožnji smo imeli, vsaj po računalniku sodeč, porabo okoli 6,5 litra na 100 km. Pod kožo oziroma obleko pa zelo prijajo tudi njegovi sedeži, predvsem prva dva, ki ponujata morje nastavitev in v katerih bi po koncu vožnje včasih še kar posedeli. Zadnjih sedežev ne morete podreti, saj je v zadku Panasonicova nikljeva baterija, ob zunanjem robu sedal pa so reže za dotok zraka.
Tihi osvajalec
Dizajn je na zunaj in znotraj umirjen in eleganten. Materiali so vrhunski, tudi njihova izvedba. Le igranje z miško za upravljanje večfunkcijskega vmesnika ni vsakomur pisano na kožo. Japonci so znani po tem, da stvari uvajajo počasi, tudi na področju asistenčnih sistemov pričujoči lexus nima vsega. V avtomobilu siceršnjega visokega udobja in tudi konkretne cene – s popusti okoli 60.000 evrov – smo še najbolj pogrešili naprednejši tempomat, ki bi se znal prilagajati hitrosti spredaj vozečih. Drugega pa sploh ne.
Pod črto je bil to avtomobil, ki je pripeljal po tihem in nas po tihem osvojil.