CHEVROLET

Vette, ameriška ikona

Objavljeno 24. januar 2013 19.00 | Posodobljeno 24. januar 2013 19.00 | Piše: Janez Kovačič

Ameriški Chevrolet predstavlja novo corvette, tipičen ameriški cestni dirkalnik, ki ga kljub vsemu ne razganja od moči.

Corvette je na tem svetu že 60 let. Tudi zato je ta kupe svojevrstna, predvsem in najbolj ameriška ikona. Foto: Reuters

Prvič leta 1953, zdaj sedmič. Je ikona, avto, ki dokazuje drugačen pogled na življenje in še marsikaj drugega. Dragi moji – chevrolet corvette.

Feniks iz Detroita

Vette, kot avtomobilu pravijo na drugi strani Atlantika, si je za rojstni kraj nove, tokrat že sedme generacije izbral michiganski Detroit. V tem opustošenem mestu vsako leto pripravijo enega največjih avtomobilskih salonov (NAIAS), ki je na ogled na razstavišču, kjer domujejo tudi Muršakovi Red Wingsi. In če upoštevamo dolgo ter uspešno zgodovino vette, je pričakovano, da si je ameriški Chevrolet za predstavitev sedme generacije izbral salon, ki tam čez tudi največ šteje.

Sedma generacija se potegne do 449 centimetrov, kar je za ameriško razumevanje avtomobila malo, toda dovolj za cestnega športnika. V višino meri skromnih in pričakovanih 123, medosne razdalje pa je 271 centimetrov, kar v smislu prostornosti tako ali tako ni pomembno, saj je to dvosedežnik. Ko je Chevrolet predstavljal novo corvette, so dejali, da je bil in bo še naprej njihov najboljši avtomobil in celo več – združuje najboljše, kar zmorejo in premorejo. Besede, ki bi lahko imele težo in pomen ...

Izrazitemu cestnemu dirkalniku, ki je vsaj v ameriški različici s podvozjem prilagojen precej drugačnemu načinu vožnje kot na stari celini, je vedno ustrezal zmogljiv bencinski (jasno!) agregat. Tudi sedmi generaciji namenjajo motor, ki ga je mogoče opisati s kakšnim presežnikom, a je tudi res, da so Američani pri vsem tem malo bolj zmerni kot morebitni evropski konkurenti. Tako ali drugače, v vette se vrti bencinski osemvaljnik s postavitvijo V in gibno prostornino 6,2 litra. Zanesljivo omembe vredno je, da je pri tem motorju mogoče izključiti štiri valje, kar je v prid skromnejši porabi, hkrati pa dokazuje, da Američani vendarle ne ignorirajo tehničnega napredka na tem področju, ki konec koncev zaradi manjših izpustov škodljivih plinov prispeva tudi k večji okoljski prijaznosti avta. Motor ima 335 kW/450 KM in 610 Nm navora, kar potrjuje misel, da bi lahko iz agregata stisnili še malo več ... Čeprav še niso povedali, kako hitra je vette (verjetno bo končna hitrost okoli 300 km/h, pospešek do 100 km/h pa manj kot štiri sekunde), je zanimivo, da bosta na voljo dva menjalnika – šeststopenjski samodejni in sedemstopenjski ročni (!). Voznik bo lahko izbiral tudi med petimi voznimi programi, pogon pa bo, tako kot vedno doslej, na zadnji kolesni par.

Ikona, vette sedme izdaje, je rojena. In treba je povedati – tam čez je njena slava precej večja kot na tej strani.

Deli s prijatelji