PARKIRIŠČE

Variant je varianta golfa

Objavljeno 27. avgust 2013 19.30 | Posodobljeno 27. avgust 2013 19.30 | Piše: Janez Kovačič

Golf bo septembra pri nas na prodaj tudi v karavanski oziroma karoserijski izvedbi variant.

Variant je karavanska izvedenka golfa. Foto: Blaž Kondža

O golfu, pa ne igri oziroma športu, ampak o avtomobilu, je verjetno znano vse: je že desetletja najbolje prodajano vozilo na evropskih trgih, vedno je kandidat za najuspešnejši avto vseh časov, je vozilo, ki ima vselej dovolj kupcev tudi pri nas. In recimo, da utegne njegov tržni položaj še nekoliko popraviti variant, torej nova karavanska izvedenka tega skoraj čudežnega avtomobila.

Vrstni red pojavljanja na trgu je znan: najprej kombilimuzina s tremi ali petimi vrati, potem druge karoserijske različice. Variant je že dolga desetletja znan kot karavanska izvedenka golfa. In če se je pred meseci pojavil novi golf oziroma njegova sedma generacija, se bo septembra na slovenski trg pripeljal variant novih časov. Da je v opaznem sorodu z običajnim golfom, bi bilo težko spregledati.

Dolg, a ne najdaljši

V dolžino se variant potegne do ne tako skromnih 456 centimetrov, kar pomeni, da je za skoraj 31 centimetrov daljši od kombilimuzine, po drugi strani pa je v primerjavi s predhodnikom pridobil dodatne tri. S tem se še vedno vozi v nižjem srednjem razredu, ki pa se je v zadnjih letih precej raztegnil, povečal, podaljšal. A kljub temu variant v svojem razredu ni med največjimi oziroma najdaljšimi, kajti Oplova astra v tej karoserijski izvedbi je daljša za nič manj kot 14 centimetrov ... Oblika, podoba? Nič revolucionarnega, nemška tovarna se drži v varnem naročju zadržane karoserijske podobe, ki je spredaj enaka kot pri vseh golfih, zadek pa je karavansko raven in ne izrazito strmo odrezan. Čudno? Bilo bi, če golf ne bi bil že toliko časa všeč toliko ljudem.

Karavani naj bi kupce privabljali predvsem s prtljažniško prostornostjo oziroma tovrstno uporabnostjo. Novi variant zadaj ponuja od najmanj 605 do največ 1620 litrov prostornine. To je 125 litrov več kot pri prejšnji izvedenki in več kot že pri prej omenjeni astri, malo manj kot pri peugeotu 308 in približno toliko, kot bo zmogel ponuditi Toyotin auris TS ipd. Zadnja sedežna klop je pričakovano zložljiva, naslonjala podreš s potegom iz prtljažnika ipd. Da je lepo obdelan, je komaj vredno pisati. Skratka – ko se bosta pojavila še kabriolet in enoprostorski plus (kar bo menda kmalu), bo golfova družina tako rekoč popolna.

Tri opreme, sedem motorjev

Variant bo, tako kot kombilimuzina, na voljo s tremi opremskimi paketi (trendline, comfortline in highline), pri čemer bo že v osnovni izvedbi serijsko opremljen s sedmimi zračnimi varnostnimi blazinami, električno nastavljivima zunanjima ogledaloma, ESC, električnim pomikom vseh stekel, klimatsko napravo, radijskim sprejemnikom ipd. Motorna ponudba bo pestra, skupaj bo na voljo sedem agregatov, in sicer štirje bencinski ter trije dizelski. Bencinska ponudba se začenja z dvema različicama 1,2-litrskega TSI z močjo od 63 do 77 kW, nadaljuje pa se s prav tako dvema izvedbama 1,4-litrskega agregata, ki imata od 90 do 103 kW. Začetni dizel je 1,6-litrski s 77 kW, sledi malo močnejša izvedba z 81 kW, na vrhu je 2,0-litrski agregat s 110 kW. Pogon je spredaj, jasno, menjalniki so štirje – dva ročna (pet- in šeststopenjski) in dva samodejna DSG s šestimi ali sedmimi stopnjami; kdor bo želel, si bo lahko omislil tudi izvedenko s štirikolesnim pogonom 4Matic. Najvarčnejši bo ali naj bi vsaj bil variant z 1,6-litrskim dizlom, pri katerem obljubljajo povprečno porabo skupaj 3,9 litra goriva...

Variant se bo pri nas pojavil naslednji mesec; pravijo, da bo v najcenejši bencinski izvedbi na voljo za 17.105, v dizelski pa za 19.105 evrov. Primerjava kaže, da bo za okoli tisočaka in pol dražji od primerljive kombilimuzine. 

 

Deli s prijatelji