TEST

Uporaben, prostoren, zmeren

Objavljeno 17. april 2012 08.00 | Posodobljeno 17. april 2012 08.00 | Piše: Janez Kovačič

Volkswagen sharan je enoprostorec, ki ne razburja s podobo, ima pa nekaj, kar je pomembno: elektrificirana drsna vrata na vsaki strani.

Sharan je navzven tipičen volkswagen: dokaj nerazburljiv, nekako klasičen – torej nemški (foto: Gregor Pucelj)!?

Njihova (avtomobilska) filozofija je zelo enostavna: prostorni, uporabni, s prilagodljivimi sedeži in prtljažnikom. Če imajo še kaj drugega, recimo štirikolesni pogon, še toliko bolje. V mislih imam enoprostorce.

Zadnja drsna vrata

Volkswagen sharan je po nedavni prenovi dobil novo karoserijsko podobo, ki so ji dodali veliko dozo uporabnosti – zadnja drsna vrata na vsaki strani. Lahko zapišem: tisti, ki pogosto vozijo ljudi, še posebno otroke, hitro spoznajo izjemno uporabnost takšne zasnove. Drsna vrata se lahkotno odpirajo in omogočajo parkiranje na ozkih parkiriščih ter lažji dostop do zadnjega šestega in sedmega sedeža. Se jih je treba bati, ker ti lahko priščipnejo prste? Nič bolj kot klasičnih. Kakšna zadrega se lahko pojavi kasneje, ko je avto že v letih, saj je drsni mehanizem malce zapleten. Ampak to je zadrega, ki se lahko pojavi, lahko pa tudi ne. Torej: drsna vrata pri enoprostorcih bi morala biti zakon, skoraj aksiom. Sprašujem se, zakaj niso pogostejša.

Hitro se razvadiš

WV sharan se v notranjosti dokazuje tudi s sedežno prilagodljivostjo, z neskromno prostornostjo, mnogimi odlagalnimi prostori in s solidno ergonomijo. Prtljažnik je lahko zelo velik (ob le dveh sedežih je na voljo kombijevskih 2430 litrov!) in verjamem, da se ob vsej tej prostornosti hitro razvadiš. Hvalim preglednost – na vse strani. Pa kaj? No, preprosto dejstvo je, da so sodobni avtomobili menda vse boljši, a pregledni zanesljivo niso. Opremljenost je odvisna od globine želje, še posebno pri nemških avtomobilih in torej tudi pri volkswagnih – sharan je dobro opremljen (elektrificirana drsna vrata, samodejno odpiranje/zapiranje prtljažnih vrat, biksenonski žarometi ipd.), a to je pač vplivalo na končno ceno. Nič novega, drži.

Poraba: okoli 6,5 litra

Dizelski motor z gibno prostornino 2,0-litra in s 103 kW/140 KM načeloma ustreza. Je pa treba vedeti, da gre v avto zelo veliko, in ko je v njem veliko, se to pozna tudi motorju. Vendar kakšne izjemne krize ni – če je zmeren voznik, je zelo zmerna tudi poraba, kajti okoli 6,5 litra za tako velikega enoprostorca seveda ni veliko. Zraven se dobro prileže tudi ročni 6-stopenjski menjalnik, še bolj pa štirikolesni pogon 4motion. Zmore veliko, a je dobro vedeti, da sharan kljub temu ni terenec.

Sharan v izvedbi 2,0 TDI 4motion je pravzaprav tipičen enoprostorec – uporaben, dovolj zmogljiv, prostoren, pri porabi prijazno zmeren. Mu kaj manjka? No, nekaj oblikovne drznosti ali razburljivosti pa že. Je cena dobrih 32.000 evrov, kolikor je stal v opisani varianti, zmerna? Stvar presoje in žepa!

Deli s prijatelji