V nižjem srednjem razredu, tistem, ki je na evropskih (tudi slovenskem) trgih izjemno popularen, je gneča izjemna. Skoraj ni tovarne, ki tam ne bi imela svojega avtomobila. In če Toyotin uriš računa na tiste, ki so jim pri srcu petvratne kombilimuzine, pa auris z oznako TS ali touring sports lovi one, ki pogledujejo za karavani.
Primerljiv s tekmeci
TS je nastal iz omenjene petvratne kombilimuzine, od katere je daljši za 29 centimetrov, potegne se do 456 centimetrov. To dokazuje, da je tako rekoč tipičen predstavnik karavanov v tem konkurenčnem razredu. Navsezadnje je golf v karavanski oziroma izvedbi variant, ki se bo na slovenskem trgu prav tako pojavil septembra, enako dolg. V oblikovnem pogledu TS ne ponuja posebnih presežkov ali drznosti. Tega niti nismo pričakovali, a pri tem ne gre le za skoraj tradicionalno japonsko zadržanost, ampak za dejstvo, da pri oblikovanju karavanskih zadkov pač ni veliko možnosti.
Prtljažnik ponuja od 530 do največ 1658 litrov prostornine. Površna primerjava dokazuje, da je tudi v tem pogledu zelo primerljiv s tekmeci. Niti tedaj, ko gre za prtljažniško prilagodljivost, TS ni revolucionar. Ima dvojno dno, ki je – resnici na ljubo – nekoliko plitvo, deljivo zadnjo sedežno klop, ki jo je mogoče v celoti zložiti, dno je pri tem povsem ravno. V tem primeru lahko v avto spravite predmete do dolžine 204 centimetre. Notranjost oziroma armaturna plošča je seveda aurisova, pri čemer velikih očitkov ni. Ker je TS karavan – in je zato daljši – in ker sta zlasti zadnja opornika strehe precej zajetna, preglednost nazaj ne more biti izjemna. Dno lično obdelanega prtljažnika ni previsoko, vrata pa se odpirajo dovolj, da z glavo ne butaš vanje. Opremljenost je seveda odvisna od opremskega paketa (so štirje), pri čemer bo imel TS tudi v začetni opremski različici sedem zračnih varnostnih blazin, samodejno klimatsko napravo, radijski sprejemnik, potovalni računalnik, 15-palčna platišča, prtljažni rolo s pregradno mrežo ipd.
Tri možnosti
TS bo od torka na prodaj v petih pogonskih različicah – dva dizla, dva bencinska motorja in seveda hibrid. Pravijo, da je to edini avto v tem razredu, ki ponuja tri možnosti. Povsem verjetno, saj je Toyota prvak v produkciji hibridov. Do zdaj so jih naredili nič manj kot pet milijonov ... TS poganja znani hibridni sklop (1,8 litra, 100 kW/136 KM), povprečna poraba naj bi bila skupaj 3,7 litra. Pravijo, da je prednost hibrida tudi v tem, da ohrani vsaj 15 odstotkov več vrednosti kot enak avto z bencinskim ali dizelskim motorjem, na daljši rok pa naj bi bili stroški za 25 odstotkov nižji. Bomo preračunali?! Začetni bencinski TS ima vgrajen 1,33-litrski motor s 73 kW/99 KM, močnejši je 1,6-litrski agregat, ki razvije 97 kW/132 KM. Začetni dizel je 1,4-litrski D-4D (66 kW/90 KM), 2,0-litrski agregat pa ima 91 kW/124 KM.
TS letos na slovenskem trgu računa na okoli 70 kupcev, kar predstavlja okoli petino vseh aurisov, ki naj bi do konca leta zapeljali v slovenske garaže. V najcenejši bencinski izvedbi bo na voljo za 14.600, v dizelski za 16.190, medtem ko bo hibrid stal 20.190 evrov.