PARKIRIŠČE

Tretji twingo bo znova tudi naš

Objavljeno 17. februar 2014 18.10 | Posodobljeno 17. februar 2014 18.12 | Piše: Gašper Boncelj

Prve fotografije novega twinga, ki bo nastajal v novomeškem Revozu.

Novi renault twingo je končno razkrit. Foto: Renault

Renaultu je uspelo, da je podobo svojega novinca – twinga tretje generacije, ki ga bodo kot doslej izdelovali v novomeškem Revozu – skrival do trenutka, ko ga je sam hotel razkriti. Zdaj, ko nas do začetka prodaje loči le še približno pol leta, pa je njegov videz končno znan.

Novi twingo je, v nasprotju z dosedanjim modelom – petvratni, drugi par vrat ima kljuke elegantno vdelane v karoserijo, tako da se jih od daleč skoraj ne vidi. Avtomobil ima zanimivo stransko linijo, ki malce spominja na Fiatov model 500, kar pa se ne zdi slabo. Sprednji del je pripravljen v pričakovanem slogu, ki ga zadnja leta narekuje prvi mož Renaultovega oblikovanja, Nizozemec Laurens van den Acker – z velikim znakom podjetja in prepoznavnimi žarometi. Zadaj ima prtljažno steklo, ki se zlije z lučmi. Pravijo, da so navdih pri pripravi našli v nekdanjem, skoraj kultnem renaultu 5 turbo.

Če se ga spomnimo, je veljal za avtomobil, ki je ponujal veliko vozniškega zadovoljstva, zato marsikateri navdušenec upa, da bo tako tudi z novim twingom. Renault je bil morda celo bolj kot pri pripravi zunanje podobe pogumen pri odločitvi o pogonski zasnovi avtomobila – novi model bo namreč imel motor zadaj, poganjal pa bo zadnji kolesi. Tega pri preostalih avtomobilih te velikosti danes skoraj ne vidimo. Verjamemo, da bo ta zasnova avtomobilu prinesla prilagodljivo notranjost za štiri potnike, dobro okretnost in primernost za mestno uporabo, videli pa bomo, ali tudi užitek v vožnji.

Podatki o motorjih in menjalnikih za zdaj še ostajajo skrivnost, seveda pa bo v ospredju kateri od manjših bencinskih motorjev s prisilnim polnjenjem, morda tudi dizelski, še vedno pa velja, da naj bi twingo nekoliko pozneje dobil še električni pogon.

Ob vsem tem povejmo, da je novi renault pripravljen v sklopu projekta Edison, ki pomeni eno od področij sodelovanja med Renaultom in Daimlerjem. Rezultat tega je dejstvo, da je poleg pričujočega modela na enaki vozni osnovi pripravljen tudi podobno velik štirisedežni model znamke Smart (njegove podobe še niso razkrili), ki spada pod Daimler oziroma Mercedes-Benz in ki ga bodo prav tako izdelovali v Revozu.

Seveda upamo, da sta oba zasnovana tako, da bosta predvsem všeč kupcem (da se ne bi zgodilo tako kot z neuspešnim roadsterjem renault windom), da bosta novomeški tovarni prinesla nujno potrebne proizvodne količine in po šibkem minulem letu pomenila vrnitev v smeri rekordnih proizvodnih količin, ko so v Novem mestu naredili tudi več kot 200.000 avtomobilov na leto. 

Deli s prijatelji