TOYOTA

Toyotina preobrazba

Objavljeno 14. maj 2013 18.00 | Posodobljeno 14. maj 2013 18.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: toyota RAV4

Toyota RAV4 v novi izvedbi je prostoren in uglajen športni terenec, pardon – terenska limuzina.

V novi izdaji se je Toyotin RAV4 precej potegnil. Japonci so zavestno zanemarili popularni downsizing, torej zmanjšanje dimenzij, gibnih prostornin ipd. Foto: Bruno Kuzmin

Značaj je bistveno drugačen: nekoč zaresni terenec z rezervno gumo na zadku in vstran odpirajočimi se zadnjimi vrati, danes športni terenec, ki se skoraj izogiba blata, kolovozov in podobnega. Ne more biti posebno sporno – Toyotin RAV4 nove generacije je terenska limuzina.

Limuzinski udobnež

Tisto, česar skoraj ne moreš prezreti, je dolžina. Novi RAV4 se je potegnil do 457 centimetrov, kar je približno 13 centimetrov več kot prej. Sprememba je očitna, kot tudi to, da se zadnja vrata odpirajo običajno (torej navzgor) in da jim verjetno še na misel ni prišlo, da bi zadek obremenili z velikim, težkim in s tem nerodnim rezervnim kolesom kot nekoč. Silhueta oziroma podoba je sicer ostala športnoterenska in razmeroma visoka (166 centimetrov), vendar je jasno, da je od izvirne zasnove ostala predvsem ideja.

V notranjosti moraš, pravzaprav morajo nekaj najprej opaziti tisti, ki jim dodeliš sedenje na zadnjih sedežih – prostornost! Čeprav medosna razdalja, ki jo določa, ni kaj izjemnega, je RAV4 nove generacije po tej strani nekakšen limuzinski udobnež prve vrste. Skoraj kraljestvo! Armaturna plošča je solidna, v slogovnem pogledu pa ni kaj posebnega ali izjemnega – glede tega bo Toyota morala še v kakšno šolo.

Kljub limuzinskemu značaju se sedi spodobno visoko, zato se dobro vidi in tudi zato – tega ne domnevam, ampak vem – bo avto po volji starejših. Gromozansko velik, ja, točno tak, je prtljažnik: od 547 do 1746 litrov prostornine. Vse to gre zelo dobro skupaj z limuzinsko, seveda tudi družinsko uporabo. Novi RAV4 je po tej strani penicilin, zdravilo, ki pred odhodom na dopust rešuje besne družinske prepire – s seboj lahko odpelješ pol hiše.

Le nekaj malenkosti

Je kaj takega, kar moti? Je, a to so malenkosti. Ne morem razumeti, zakaj prtljažnik prekriva ceneni rolo – kot bi v žlahtno vino nalil kokakolo. Tudi ključ je premajhen oziroma ima premajhne gumbe, električna parkirna zavora je v tej kategoriji avtomobilov razumljiva (skoraj) sama po sebi, RAV4 pa še vedno streže s klasično in precej veliko ročico ipd.

V tej izvedbi ima zgolj pogon na prednji kolesi, kar znova potrjuje tisto o terenski limuzini, o želji po uglajeni cesti in podobnem. Dvolitrski dizel z 91 kW/124 KM je povsem sprejemljiv, tudi končna hitrost okoli 185 km/h oziroma pospešek 10,5 sekunde do 100 km/h – to je tudi posledica ne preveč skromne teže (najmanj 1610 kilogramov), kar pa vendarle dokazuje, da terenski značaj ni povsem pozabljen.

Poraba? Tovarniško napovedanih povprečnih 4,9 litra lahko kar pozabiš, precej bolj realnih je 6,5 litra, kar pa je (znova) spodoben dosežek. V to kategorijo spada tudi podvozje, ki ne dovoljuje izrazitega nagibanja karoserije, omogoča pa natančno vodenje. Lepo.

Toyota RAV4 2,0 D-4D v osnovni izvedbi stane 27.000 evrov. Tako ali drugače je znova oster konkurent v razredu večjih športnih terencev, ki so prav tako vse pogosteje terenske limuzine.

Deli s prijatelji