Ko gre tako, kot pač gre, se hitreje rojevajo različne vzporedne oblike prevoza oziroma pogona. CNG ali stisnjeni naravni plin (compressed natural gas) niti v teh krajih ni velika novost, utegne pa biti. Zakaj? Ker je bistveno cenejši od dizla ali bencina. Ampak vmes je še nekaj malenkosti, ki preprečujejo, da bi bili avtomobili na CNG zanimivejši in privlačnejši, kot so.
Le dve črpalki
Najprej o logistiki, torej črpalkah, kjer je mogoče točiti CNG. V vsej Sloveniji sta le dve, in sicer v Ljubljani ter na Jesenicah! Tako bo očitno še nekaj časa, gotovo pa je to eden najpomembnejših razlogov, da se privlačnost avtomobilov na CNG ne bo bliskovito povečala. Drugo je dejstvo, da je avto na CNG v primerjavi z enakim na bencin ali dizel dražji – in to je treba upoštevati pri odločitvi za nakup. Ali konkretno: volkswagen passat variant CL 1,4 TSI ecofuel (110 kW/150 KM), ki torej toči CNG in stane 29.281 evrov, je od enakega avtomobila z 1,4-litrskim bencinskim motorjem TSI, ki ima 90 kW/122 KM in osnovno opremo trendline, dražji za več kot 6000 evrov!
Skratka – kdaj oziroma po koliko prevoženih kilometrih se nakup avta na CNG (kilogram plina ta hip stane približno 1,1 evra) splača, si mora vsak izračunati sam. In pri tem je še ena neznanka: ni nujno, da bo cena plina za vedno v enakem razmerju do cene bencina ali dizla, kajti država prav z davkom na različna goriva obilno polni proračun ...
Očitni prihranek
Navzven se VW passat CL, ki toči CNG, od drugih izvedenk nič ne razlikuje. Za pogon v osnovi skrbi bencinski 1,4-litrski agregat s 110 kW/150 KM pri 5500 vrtljajih v minuti in 220 Nm navora med 1500 in 4500 vrtljaji. Ko pelje le na bencin, zmore malo čez 210 km/h, povprečna poraba (tovarniški podatek) je malenkost manj kot sedem litrov bencina, izpust CO2 pa 161 g/km. Če gre na CNG, je poraba pri hitrosti okoli 130 km/h med 5,2 in 5,4 kilograma na 100 kilometrov, kar ustreza približni porabi 7,4 do 7,5 litra bencina.
Če upoštevamo razliko v ceni plina in bencina, je prihranek več kot očiten. V rezervoar za CNG gre približno 22 kilogramov, kar pomeni, da je le na plin mogoče prevoziti do 400 kilometrov. Ko zmanjka plina, se avto seveda ne ustavi – preklop na bencin je tako rekoč neobčuten; bencinski rezervoar ima prostornino malenkost več kot 30 litrov, kar pod črto pomeni, da je skupaj mogoče prevoziti (na plin in bencin) približno 800 kilometrov. Je treba ob tem napisati, da štiri jeklenke, v katere gre CNG in so lično spravljene v zadku, bistveno ne zmanjšajo prostornine passatovega prtljažnika, da CNG nič ne vpliva na vozne lastnosti in siceršnjo uporabnost, da ni izpustov škodljivih plinov?!