Med ponudbo novih športnih avtomobilov boste težko našli bolj surov civilni reli material, kot ga vozniku ponuja kultni subaru WRX STI. Čeprav je 221 kW (300 KM) moči v kombinaciji s stalnim štirikolesnim pogonom mogoče dobiti še pri nekaterih tekmecih, pa WRX STI povsem neposrednega rivala nima.
Velik zadnji spojler
Tako kot se za prave vozniške gurmane spodobi, so zvesti kupci WRX STI zelo občutljivi za ključne sestavine enega najbolj kultnih civilnih reli avtomobilov. WRX mora biti limuzina s štirimi vrati, imeti mora turbo značaj, veliko moč ter zanesljiv in za zahtevne (športne) vozniške izzive prilagojen štirikolesni pogon. Seveda mora imeti tudi naduto velik zadnji spojler ter kot režo na poštnem nabiralniku veliko odprtino za dovod zraka na pokrovu motorja.
Potomka legendarnih steroidnih imprez WRX STI našteto ponuja v veliko bolj strpno oblikovani podobi kot kadar koli poprej. Nekaj k temu doda tudi za 25 mm povečana medosna razdalja in za 15 mm povečana skupna dolžina, kar je novi WRX raztegnilo na 4595 mm.
Premišljene spremembe
Da so se v Subarujevem športnem oddelku STI (Subaru Tecnica International) sprememb lotili enako premišljeno, kot so nekoč pred sezono na novo uglaševali svoje tekmovalne rakete, pove podatek, da je motorna moč ostala enaka kot prej, a se kljub temu novi WRX STI obnaša, pelje in odziva veliko bolj ostro kot predhodnik. S turbino podprti bokserski štirivaljnik z 2,5-litrsko prostornino pridela 221 kW (300 KM) moči pri 6000 vrtljajih na minuto in zmore 407 Nm navora pri 4000 vrtljajih.
Razlika med prej in zdaj ni v količini moči, ampak v njeni razporeditvi in občutno večji odzivnosti motorja v nižjih vrtljajih, kar so dosegli s povsem spremenjenim programom motorne elektronike. SI-Drive, elektronski sistem različnih nastavitev odzivnosti motorja (intelligent, sport in extrem), so preprogramirali tako, da so razlike med bolj in manj športnimi programi zdaj veliko bolj jasno začrtane.
Bliže starim vrednotam
Legendarni simetrični štirikolesni pogon, ki ima v izhodišču distribucijsko razmerje prenosa moči nastavljeno na 41:59, zmore prek elektronsko nadzorovanega centralnega diferenciala prenos moči med prednjima in zadnjima kolesoma natančno spreminjati ter s tem ključno vplivati na vozne sposobnosti avta v danih vozniških razmerah.
Preskus na dirkališču je dokazal, da so z razmeroma majhnimi, a hkrati zelo dobro premišljenimi spremembami ključno vplivali na karakter WRX-športnika, ki se je s tem vrnil bliže starim vrednotam. Čvrsto, robato, neposredno, glasno in neustrašno. Za tiste, ki znajo in zmorejo. In imajo za novi športni rekvizit rezerviranih vsaj 54.990 evrov.