FORD

ST poper

Objavljeno 11. avgust 2013 13.00 | Posodobljeno 11. avgust 2013 13.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: Ford ST

Fiesta ST je avto, ki ga lahko voziš hitro in se za sopotnike skoraj ne zmeniš.

Rdeča barva, rdeče zavorne čeljusti, 17-palčna kolesa – takoj ti mora biti jasno, da to ni fiesta kar tako, ampak je ST. Foto: Gregor Pucelj

Majhna, rdeča, opazna. Fiesta ST. Poper, skoraj. Pri Fordu, ki mu gre zadnja leta precej bolje kot nekoč, spomin na krizo pa je le še oddaljen spomin, je kratica ST rezervirana za vrh ponudbe. In v samem vrhu pri fiesti je torej tista z oznako ST.

Dirkaška narava

Ta fiesta je (tudi) delo tovarniškega oddelka, ki skrbi za športne predelave, zato že navzven napoveduje, da ni kar tako, ampak da je v njen značaj zapisana športnost, se pravi želja in volja do hitrejše, tudi ostrejše vožnje. Opazna rdeča barva, črno zamrežena sprednja maska z napisom ST, rdeče zavorne čeljusti na vseh štirih 17-palčnih kolesih (česar sploh ne moreš ali smeš spregledati), zračni difuzor, sprednji in zadnji spojler, malo širši pragovi ne dopuščajo posebnih dvomov o njeni dirkaški naravi. In da jo najbolj in najprej opazi predvsem mlajša publika, ne more biti posebno presenetljivo.

Dirkaška ali drugačna zunaj, taka je tudi znotraj. Od rdeče barve te bolijo oči, a te zmoreta potolažiti odlična sprednja Recarova sedeža, in mora ti biti vsaj malo žal tistih, ki jim je odrejeno utesnjeno in predvsem neudobno sedenje zadaj – da dejstva zgolj o paru vrat, ki še otežujeta dostop nazaj, ne omenjam. Ampak pri avtu, kot je ST, je treba na to računati že veliko prej – in tovrstno pritoževanje je lahko dovoljeno samo naključnim sopotnikom.

Poraba je utvara, cena pa ne

Bistvo je seveda motor in z njim povezane vozne lastnosti oziroma značaj avtomobila. Po novem ima ta fiesta 1,6-litrski bencinski stroj (prej 2,0-litrskega) iz slovite Fordove serije ecoboost. Kljub temu je moči za 20 odstotkov več, pri čemer je omembe vredno, da se je za približno toliko zmanjšal tudi izpust škodljivih plinov. Motor ponuja zelo radoživih 134 kW/180 KM pri 5700 vrtljajih v minuti in 240 Nm navora. Vse to gre na sprednji kolesi; če bi bilo moči za 20 ali 30 KM več, bi bilo to zgolj za pogon na en par koles kljub vsemu preveč.

Je to premalo ali dovolj? Za tiste, ki si želijo brezglavo brutalnost, vsekakor premalo, za one, ki so zmernejši, dovolj, kajti fiesta ST tehta 1163 kilogramov! Torej niti ali sploh ni čudno, da zmore največ skoraj 225 km/h, predvsem pa, da se do 100 km/h pripelje v 6,9 sekunde! Vozniku sta v veselje neposreden in zato tudi natančen volan, odziven agregat tudi pri nižjih vrtljajih, ušesom ugaja zvok, saj so prav za ta avto razvili posebno zvočno kuliso, ki prenaša glas motorja tudi v potniško kabino. Fiesta ST je avto, ustvarjen za hitro vožnjo po zaviti cesti, tam je kot riba v vodi. Ostrejša vožnja ji je torej pisana na pločevino, s tem gre tudi poraba, zato je tovarniško napovedanih 5,9 litra predvsem utvara.

Cena – 21.360 evrov – ni utvara, žal. 

Deli s prijatelji