VOLKSWAGEN

Sportsvan ali praktični golf

Objavljeno 27. maj 2014 19.30 | Posodobljeno 27. maj 2014 19.30 | Piše: Gašper Boncelj

Volkswagnov golf plus je dobil še kakšen plus in spremenil ime.

Volkswagen golf sportsvan se je v prejšnji generaciji še imenoval golf plus, a njegov osnovni smisel tudi z novim imenom ostaja nespremenjen – izpeljanka golfa, ki je višja in prostornejša, če hočete za odtenek bolj družinska. S spremenjenim imenom so sicer želeli poudariti, da je dizajn po novem bolj športen, kar bodo seveda presodili uporabniki, vsekakor pa ne bodo mogli zgrešiti, iz katerega avtomobila izhaja.

Več prostora

V dolžino meri 434 centimetrov, od kombilimuzinskega golfa sedme generacije je daljši za osem in višji za dvanajst centimetrov. Kaj to prinaša v notranjosti? Voznik in sopotnik sta že prej sedela nekoliko višje in tako je tudi zdaj, v drugi vrsti in prtljažniku pa je podaljšanje prineslo več prostora za noge oziroma prtljago, sploh dovolj ga je za glave. Sportsvan v drugi vrsti ohranja zasnovo vzdolžno pomične klopi, ki je deljiva v razmerju 60/40. Pri tem sistemu ni kakšnega velika presenečenja ali revolucije. Čeprav proizvajalci sportsvana označujejo tudi kot MPV ali enoprostorca, namreč ne boste mogli odnašati sedežev kot v VW touranu ali jih podirati v dno kot pri kakšnem tekmecu. Ima pa zato druga klop rahlo daljši vzdolžni pomik, naslonjala se delijo na tri dele, sredinsko je ožje, kar je, če jih podrete, pripravno za prevoz smuči ali česa podobnega. Na zadnjem delu sta zložljivi mizici, sicer brez lučk.

Nekoliko je litrsko napredoval tudi prtljažnik, ki ima dvojno dno, v njem si lahko izberete komplet za popravilo pnevmatik ali zasilno oziroma celo pravo rezervno pnevmatiko. Materiali, zasnova in celoten slog ureditve v sportsvanu poznate že iz golfa, tu in tam je še kakšen dodaten predal(ček), čeprav o množici odlagalnih površin ne bi mogli pisati.

Štirje štirivaljniki

Sportsvan prinaša podoben, rahlo manjši nabor motorjev kot osnovni golf; vsi so prisilno polnjeni štirivaljniki: ponudba se začne z 1,2-litrskim bencinskim agregatom TSI, nadaljuje z dvema izvedbama 1,4-litrskega TSI-ja ter z 1,6-litrskim ter dvolitrskim dizlom TDI. Kdor nerad prestavlja ročno, se lahko pri katerem koli motorju odloči še za približno dva tisočaka doplačila in dokupi samodejni menjalnik DSG z dvema sklopkama. Sportsvan se lepo vozi, čeprav se predvsem pri manjših motorjih čuti, da je težji in višji od golfa.

Za golfovo izpeljanko bo treba z vstopnim 1,2-litrskim motorjem TSI plačati vsaj 18.000 evrov, za manjšega dizla še 2000 več; najdražje vas bo sportsvan stal z dvolitrskim dizlom in samodejnim menjalnikom DSG – 24 tisočakov. Mesec za novega golfa v Sloveniji bo junij.

Deli s prijatelji