Volkswagen se s sportsvanom v drugo podaja na lov za kupci manjših enoprostorcev. Tokrat z dobro premišljenim konceptom, prepoznavno in ravno prav negolfovsko obliko in nadstandardno prostornostjo.
Odlična preglednost
Sportsvan je, če bi ga postavili v vrsto z drugimi golfi, od običajnega petvratnega daljši za 8,3 centimetra, a še bolj zanimivo je, da je hkrati za kar 22,4 centimetra krajši od varianta, torej od karavanske različice golfa. Že zgolj s tem so tokrat kupcem poslali veliko jasnejši signal, kam merijo s svojim kompaktnim enoprostorcem.
Naj so dolžinski centimetri še tako pomembni, enoprostorske posebnosti sportsvana je treba iskati še kje drugje kot v dolžini in tu nastopi kvantni skok sportsvana v primerjavi s predhodnikom. V trenutku navdušita velika kabinska prostornost in višje sedenje, prav tako je odlična preglednost, tudi z zadnjih sedežev. Povedano drugače, čeprav je občutno krajši od varianta, ponuja v kabini veliko več uporabnega in predvsem drugače zračnega prostora. Visoko napeta streha in drugačna, bolj enoprostorska organizacija prostora naredita svoje in golf je s sportsvanom tako res postal pravi kompaktni enoprostorec.
Uporabno dvojno dno
Čeprav je kabinski prostor precej bolj zračen, pa je v prtljažniku ob postavljeni zadnji klopi še vedno za zelo solidnih 500 litrov prostora, kar je 120 litrov več, kot lahko vanj pospravi petvratni golf. Sedeži v drugi vrsti omogočajo naklon hrbtnega dela in so vzdolžno pomični za 18 centimetrov, kar lahko prtljažnik poveča za dodatnih 90 prostorninskih litrov. V njem je tudi veliko in uporabno dvojno dno, pri prekucnjenih sedežih pa je mogoče vzpostaviti ravno nakladalno površino, kar je dobrina, ki pride pri kompaktnih enoprostorcih še posebno pogosto prav. Gledano skozi uporabniške oči se odlično izkaže tudi velik kot odpiranja vrat, kar olajša tako nameščanje otrok v otroške sedeže in njihovo lažje pravilno pripenjanje kot tudi vstopanje in izstopanje iz avta.
V sportsvanu, ki smo ga preskusili, je pogonsko delo opravljal preverjen 1,4-litrski bencinski motor s 93 kW moči, ki je spodobno kos vsem običajnim družinskim logističnim naporom. Tovarniško zapisane povprečne porabe goriva 5,4 l/100 km, kot je v praksi pravilo, seveda nismo dosegli, a je tudi naše izmerjeno povprečje 6,8 l/100 km soliden rezultat glede na velikost, moč in prostornino avta.
Oblikovno privlačen, prostorsko radodaren in z golfovsko odličnimi voznimi lastnostmi bo sportsvan med kupci zagotovo požel večji uspeh kot predhodnik. S ceno 19.972 evrov, kolikor hočejo za osnovno opremo comfortline v kombinaciji z bencinskim motorjem srednje jakostne kategorije, pa so sportsvana postavili skoraj na sredino med petvratnega golfa in varianta, saj je prvi dobrega tisočaka cenejši, drugi pa dobrega tisočaka dražji. V drugem poskusu torej ni nič več prepuščeno naključju.