PARKIRIŠČE

Športen, eleganten, uporaben

Objavljeno 30. junij 2014 19.10 | Posodobljeno 30. junij 2014 19.12 | Piše: Gregor Pucelj
Ključne besede: BMW 4 gran coupé

BMW serije 4 gran coupé je mamljiva vaba za športno navdihnjene družinske očete.

Športni volanski obroč in značilna upravljala pravzaprav onemogočajo, da bi vedeli, v katerem bavarcu sedite. Foto: Gregor Pucelj

Pri BMW so opustili kupejevske različice serije 3 in jih nadomestili z zgolj kupejevsko serijo 4. Da pa ima tudi kupe lahko štiri vrata in razmeroma veliko prostora za prtljago, a še vedno ohranja precej športnega šarma, dokazuje serija 4 gran coupé.

Družinsko in športno

Cilj je razmeroma jasen: zapolniti ne prav majhno nišo, v kateri se nekaj let po poroki, ko se rodijo otroci in ko je treba včasih peljati tudi taščo, znajde nemalo voznikov, ki so pred tem vozili kaj bolj športnega, a neuporabnega za družinsko življenje. In BMW-jev novinec omogoča prav to. Zunanje mere so sicer enake, kot jih ima dvovratni 4 coupé (dolžina 4638, širina 1825, medosje 2810 milimetrov), povsem enak je tudi vse do konca strehe. Ta je zaradi prostornejše kabine namreč za okroglih 11 centimetrov daljša, a zaradi posrečene izpeljave v kupejevski zadek to prav nič ne pokvari nizke športne linije gran coupéja, ki kar kliče po hitri vožnji.

S tem so pridobili presenetljivo prostorno zadnjo klop, ki je razdeljena v dva samostojna sedeža, seveda pa je med njima prostor še za tretjega potnika, če je treba. Nobene zadrege ni niti s prtljago, saj je prostornina prtljažnega prostora 480 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa ga lahko povečate vse do 1300 litrov, kar je 35 litrov več kot pri dvovratni seriji 4. Zaradi odlično uglašenega podvozja, ki na eni strani dopušča športno polaganje ovinkov, na drugi pa ponuja dovolj mehkobe in tihega požiranja neravnin, je serija 4 gran coupé tudi po tej plati dosegla skoraj popoln kompromis.

Moč, a tudi varčnost

Na začetku prodajnega cikla so pripravili pet motorjev, podprtih z osemstopenjskim športnim menjalnikom steptronic. Najzmogljivejši je trilitrski vrstni šestvaljni bencinski motor v 435i, ki razvije 225 kW/306 KM, nekoliko šibkejša 428i in 420i gran coupé pa imata dvolitrska štirivaljnika (180 kW/245 KM oziroma 135 kW/184 KM).

Na voljo sta tudi štirivaljna dizla (420d z močjo 135 kW/184 KM in 418d z močjo 105 kW/143 KM), ki se odlikujeta z varčnostjo in nizkimi izpusti ogljikovega dioksida (kombinirana poraba: 4,7 oziroma 4,5 l/100 km; emisija CO2: 124 oziroma 119 g/km); vsi agregati izpolnjujejo emisijski standard evro6. Na voljo sta tudi dve različici z BMW-jevim stalnim štirikolesnim pogonom – to sta bencinski 428i in dizelski 420d xDrive gran coupé.

Omejitev navzgor 
skoraj ni

Počutje za volanom je v značilnem BMW-jevem slogu, nizko sedenje z odlično ergonomijo. Voznika razvajata tudi barvni projektor nekaterih podatkov na sprednjem steklu (head-up) in samostoječi zaslon s številnimi multimedijskimi možnostmi, ki jih ponuja BMW ConnectedDrive, vključno s povezavo s pametnim telefonom.

Serija 4 gran coupé je že na slovenskem trgu. Potrebujete najmanj 41.200 evrov, kolikor staneta bencinec 420i in dizel 418d gran coupé, navzgor pa omejitev skoraj ni, saj lahko poleg, kot rečeno, petih motornih agregatov izbirate še med tremi ravnmi opreme, ki jih lahko dopolnjujete še s paketom M sport ali celo programom individual. 

Deli s prijatelji