MERCEDES

Smartovo tretje poglavje

Objavljeno 01. avgust 2014 17.40 | Posodobljeno 01. avgust 2014 17.42 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: smart

Mali mestni avto je lahko v sveži generaciji znova dvosed, po letih premora pa tudi štirisedežnik.

Čeprav je Smart ena mlajših avtomobilskih znamk, pa je bila njena zgodba, ki traja šele 15 let, že dovolj pestra, na trenutke celo burna. Projekt malega mestnega avtomobila s poudarkom na slogu si je nekoč zamislil Libanonec Nicolas Hayek, a mu z njim ni steklo tako po maslu kot z znamko veleuspešnih ročnih ur Swatch. V Mercedes-Benzu je našel močnega partnerja, vendar mu nadaljnji razvoj projekta ni bil všeč in se je iz njega postopoma povsem umaknil.

Spremenjeni pristop

Le 2,5 metra dolgi dvosedežnik je tako povsem pod Mercedesovim okriljem na izbrane evropske ceste zapeljal pred koncem prejšnjega tisočletja, a je moral potem preživeti še precej otroških bolezni, predvsem glede stabilnosti vozila. Tudi marketinški pristop so spreminjali in danes le še kot spomin kje v zahodni Evropi opazite steklene stolpe, ki so bili nekoč pogoj, da si te šik avtomobilčke sploh smel prodajati. Iz dvoseda so naredili še roadsterja in kupeja, a ker to za pravo širitev niti približno ni bilo dovolj, so si lastniki domislili, da bi pod znamko Smart pripravili še večji štirisedežni model.

Ker je bil takrat Mercedes združen v podjetje Daimler Chrysler, ki je imelo pomemben delež tudi v japonskem Mitsubishiju, so skupaj s coltom pripravili tehnično sorodnega smarta forfour. Ampak globalne podjetniške ljubezni je bilo kmalu konec, Nemci so se čez noč ločili od Američanov in Japoncev, forfour, ki zaradi visoke cene med kupci ni blestel, pa je bil po komaj dveh letih opuščen. Znova je ostal le smart za dva in bil prav tisto leto (2006.) pripravljen na novo. Skupno so jih izdelali 1,5 milijona.

Velike obljube

Letos znamka Smart začenja naslednje poglavje. Dvosedežnika fortwo so pripravili v tretji generaciji, v sodelovanju z Renaultom pa znova tudi večjega štirisedežnega smarta, ki obuja ime forfour. Dvosed je tako kot predhodnik dolg 2,69 metra, a za 10 centimetrov širši. Štirisedežnik, ki ima dodatni par vrat, se podaljša na 3,64 metra. Vozita na sorodni vozni osnovi, na kateri je pripravljen tudi novi twingo. Renault twingo in smart forfour že nastajata v novomeškem Revozu, model fortwo pa v Smartovi tovarni v Hambachu. Vsi trije imajo motor zadaj in pogon na zadnji kolesi. Osnovni prtljažnik je večji v fortwoju kot v forfouru, a v slednjem ga lahko s preprostim podrtjem zadnje klopi bistveno povečamo in dobimo ravno dno. Pogonska ponudba je za zdaj le v obliki kompaktnega bencinskega trivaljnika v več izvedbah moči. Smart je za svoja izdelka napovedal, da bosta do leta 2016 tudi električna, do takrat bo električna različica dosedanjega fortwoja, ki smo jo predstavili pred dvema tednoma, še ostala v ponudbi. Nova smarta imata lahko ročni ali tudi samodejni menjalnik. Upamo, da so tu opravili nujne izboljšave, saj je bil prejšnji robotizirani ročni najslabša stvar celotnega izdelka.

Obljubljajo zelo veliko okretnost in dobre vozne lastnosti. Veliko govorijo tudi o trdnosti in si obetajo dober izid na varnostnem preizkusu Euro NCAP. Videz obeh smartov je bil prvič razkrit pred nekaj dnevi in seveda bodo kupci presodili, ali je predvsem forfour dovolj drugačen od twinga. Nam se je na prvi pogled že zdelo tako. Pri Mercedesu so že namignili, da bi smart fortwo in forfour, ki bosta do slovenskih kupcev pripeljala konec novembra, stala od 10.000 oziroma 11.000, medtem ko pri Renaultu o ceni twinga za zdaj še molčijo. Smart je hkrati razkril nov modelski dvojec fortwo (na desni) in forfour (na levi). Prvi je pripravljen na novo, drugi oživljen in bo nastajal v novomeškem Revozu. Notranjost je v živahnih barvnih kombinacijah, ureditev pestra. Puristi ne bodo spregledali, da ima avto Renaultovo prestavno ročico. Tako fortwo kot forfour (na fotografiji) imata motor postavljen nad zadnjo premo in pogon na zadnji kolesi. Forfour ima pod sprednjim pokrovom le akumulator in posode za različne tekočine. Takole so ponazorili trdnost kletke novega smarta fortwo, podobno naj bi veljalo za večjega brata in seveda za twinga. Smart ima po novem le trivaljni bencinski motor, ki je nameščen pod kotom in je pripravljen v več izvedbah moči.

Deli s prijatelji