- Elan Impression 494
Prav slovenski Elan je eden tistih svetovnih proizvajalcev, ki so prvi zaznali sodobne smernice, in z linijo jadrnic Impression je začel pot, po kateri so krenili skoraj vsi večji svetovni proizvajalci. Jadrnice Impression so udobne, z veliko prostora v notranjosti, prilagojene so upravljanju manj številnih posadk, zato jih cenijo tako lastniki kot čarterske družbe. Novost, ki bo kmalu prišla na trg, je Impression 494. Sicer ni največja Elanova jadrnica – to je Impression 514 –, vendar prinaša nekaj novosti.
Naročnik ima možnost oblikovanja notranjosti po lastnem okusu, saj je tloris razdeljen na tri segmente: A (premčni del), B (salon in kuhinja) in C (krmni del). Konfiguracijo vsakega dela lahko izberemo posamično ter jih medsebojno kombiniramo. Elan se je pri novem modelu Impression 494 izkazal tudi s ceno, ki je z 219.990 evri zelo blizu velikoserijskim tujim konkurentom, še posebno, ker je Germanischer Lloyd zanjo izdal certifikat kategorije A, kar pomeni, da bodo lahko lastniki pluli po vseh svetovnih morjih.
- JustinDesign
Ko je leta 2010 WMRT (World Match Racing Tour) razpisal natečaj za izbor uradne jadrnice za jadralsko dvobojevanje, je med konstruktorji plovil po svetu završalo. WMRT je najvišja raven tega tekmovanja – gre za cikel regat po vsem svetu, ki se jih udeležujejo najboljše posadke in skiperji. To, da je bil med najprestižnejšimi ladijskimi konstruktorji izbran prav projekt Slovenca Andreja Justina, je morda marsikoga presenetilo. A Justin je v svetu priznan arhitekt, ki mu je preboj med zvezde dokončno uspel s projektom RC44, ki ga je izvedel skupaj z najtrofejnejšim svetovnim jadralskim asom Russllom Couttsom.
Izbrana jadrnica Quantum leap2 44 je narejena tako, da jo lahko kljub 13,40 metra dolžine prevažamo v zabojniku, zanimiva pa je tudi zato, ker ni običajna jadrnica za dnevno jadranje, saj je notranjost modularna in se enostavno spremeni v offshore regatnik, ki je primeren za večdnevne regate. Prve slovenske quantum leap2 44 – gre za floto devetih jadrnic – bodo zaplule na svetovnih regatah leta 2013.
- Seascape 27
Po neverjetnem uspehu malega slovenskega podjetja Issa z jadrnico Seascape 18 – spomnimo, da je bila izbrana za evropsko jadrnico leta 2010 v svoji kategoriji, proizvedena pa je bila v več kot 200 primerkih – je tik pred splovitvijo nov, večji model Seascape 27. Novinka je na prvi pogled oblikovno nekakšno nadaljevanje 18-čeveljske uspešnice, vendar veliko ambiciozneje naravnana. Tako se bodo lastniki lahko z večjim modelom udeleževali regat offshore (certifikat plovbe B), se merili na regatah z enakimi jadrnicami ali pa preprosto uživali na dopustniškem jadranju.
V podpalubju je prostora za spanje štirih oseb, ločen toaletni prostor pa ima dvojno namembnost – lahko ga uporabimo tudi kot skladišče za jadra. Seascape 27 s prodajno ceno okoli 40.000 evrov je že poštena jadrnica, ki pa jo bo vseeno še vedno mogoče vleči po cesti. Še več: s prikolico vred jo lahko spravimo v zabojnik in jo pošljemo čez ocean, kjer si privoščimo dopust na lastnem plovilu.