LUMU

Slovenska inovacija za fotografske navdušence

Objavljeno 21. junij 2013 13.50 | Posodobljeno 21. junij 2013 13.04 | Piše: A. F.

Slovenci smo na mednarodnih trgih čedalje uspešnejši.

Slovenci smo bili že od nekdaj inovatorji, a se je mnogokrat ustavilo že znotraj meja naše države zaradi pomanjkanja interesa investitorjev in premajhnega trga. Sodobne tehnologije, zlasti internet, pa mlade podjetnike končno rešujejo in jim dajejo enake možnosti kot vsem drugim podjetnikom po svetu.

Podjetništvo brez meja

Internet je namreč odprl meje tudi mladim podjetjem, ki želijo svoje inovacije preizkusiti na mednarodnem trgu in si svoje vlagatelje poiskati kar med običajnimi ljudmi s tako imenovanimi mikrodonacijami. Ena izmed tovrstnih spletnih strani je Kickstarter, na katerem sta svojo srečo preizkusili danes že znani znamki Ondu, ki izdeluje lesene fotoaparate, in Musgard, ki se ponaša s praktičnimi zložljivimi blatniki za kolesa. Koncept spletne strani je preprost. Podjetnik na njej objavi svojo ponudbo z različnimi možnostmi financiranja svojega projekta, za katerega nato v zameno običajno dobite izdelek, ki ga financirate s svojimi sredstvi. Tako z mikrodonacijami podjetnik zbere dovolj denarja, da lahko začne množično prodajo svojega izdelka, hkrati pa še pred tem docela preizkusi trg, ali je to, kar ponuja, s tržnega vidika sploh zanimivo.

Obvladamo fotografijo

Sodeč po zadnjih uspešnih projektih Slovencev na tej spletni strani, bi lahko dejali, da smo v naši podalpski državici predvsem navdušenci nad fotografijo, saj na to kaže že druga inovacija iz te kategorije v zadnjih dveh mesecih. Gre za projekt Lumu. Lumu je merilnik svetlobe, ki ga preprosto uporabljamo s pametnim telefonom, kar predvsem lajša delo fotografom, ki so doslej uporabljali le namenske merilnike svetlobe, ki so – presenetljivo – manj natančni od na prvi pogled drobne slovenske inovacije.

Uspelo jim je že v nekaj dneh

Lumu je na Kickstarterju prava uspešnica, saj je že v prvem tednu močno presegel zaželeno vsoto investitorjev – 21 dni pred koncem zbiranja t. i. investicij so svoj prvotni cilj (20.000 ameriških dolarjev) presegli kar za šestkrat, saj so zbrali že več kot 120.000 zelencev.

Majhna ekipa lahko uspe

Da velikost ekipe projekta ni nujno ključnega pomena, kažejo številni projekti, ko se ob kresanju misli rojevajo inovacije. Pod Lumu so se podpisali: Luka Mali, Marko Pirc, Benjamin Polovič, Maja Tisel, Staš Stankovič in Niko Klanšek. Ta je sicer uspešen podjetnik, ki se ukvarja tudi s svetovanjem mladim podjetnikom prav pri nastopu na spletnih straneh za spletne donacije (crowdfunding), na mednarodno tržišče pa je uspešno popeljal tudi oba prej omenjena projekta.

Deli s prijatelji