VOLVO

Skandinavski premijski kompaktnež

Objavljeno 24. oktober 2012 18.10 | Posodobljeno 24. oktober 2012 18.12 | Piše: Janez Kovačič

Volvo V40 hoče biti dovolj drugačen od nemških tekmecev – in tudi je.

V40 je kombilimuzina, ki priznava konkurenco sorodnih nemških premijskih vozil. Njegova podoba je v slogu volva (foto: Željko Purgar).

Švedski Volvo je vedno vozil v zelje nemški premijski konkurenci, torej tovarnam Audi, BMW in Mercedes-Benz. Tudi z novim V40. Tekmeci recimo audiju A3, beemveju serije 1 in mercedesu B. Res?

V40 je kompaktna kombilimuzna, ki je dolga do 436 centimetrov. Spredaj je prepoznaven volvo, zadek je nekoliko drugačen, a daleč od posebnosti in neobičajnosti.

O okroglih kamnih

Ko so pri Volvu pred leti pojasnjevali razliko med obliko njihovih in nemških premijskih avtomobilov, so imeli v eni roki povsem okrogel kamen, v drugi pa prav tako okroglega, vendar z nekaj malenkostnimi nepravilnostmi. Dejali so, da drugi kamen izraža oblikovanje volvov ... Kakor koli že, V40 ima svoj oblikovni značaj, ne bom rekel, da je vesoljno drugačen od nemškega (ali katerega drugega), a je dovolj samosvoj, da ni Nemec že na prvi ali drugi pogled.

Bistveno in opazno drugačna je notranjost. Sredinska konzola je po znani navadi Volva fino tanka, torej res premijska. Armaturna plošča z merilniki je zelo premišljena, morda se bo kateremu očesu zdela pusta. Toda ljubezen do podrobnosti je očitna, dovolj očitna je tudi želja biti drugačen od tekmecev. Z izjemno prostornostjo se V40 ne more pohvaliti, niti z velikim prtljažnikom, saj ta v osnovni postavitvi ponuja komaj 335 litrov. Testni avtomobil pa je imel prav tam zadaj praktično stvar: nekakšen plastičen predal oziroma predeljen okvir, ki onemogoča, da bi se predmeti med vožnjo premikali po prtljažniku. Malenkost, ki si je vesel. Je lahko V40 družinski avto? Seveda, takšni so lahko tudi manjši, kot je ta volvo ...

Ugaja motor, v tem primeru dizelski petvaljnik z gibno prostornino 2,0 litra, s 130 kW/177 KM in 400 Nm navora pri 1750–2750 vrtljajih. Moči je skoraj vedno dovolj, v kombinaciji s samodejnim menjalnikom se V40 na daljših avtocestnih poteh dobro drži in se izkaže. Je prožen, saj mu to omogoča navor, povprečna poraba je nekje med 6,5 in sedmimi litri goriva, kar je solidno, a daleč od kakšne izjemnosti. In ne bi smeli prezreti: V40 ima kup elektronskih sistemov za varno in varčnejšo vožnjo, po drugi strani pa je prijazno tudi to, da se na armaturni plošči navodila za uporabo izpišejo v slovenščini. Ni zelo pogosto, zlahka dokažem.

Volvo V40 D4 v osnovni izvedbi stane 29.939 evrov. Tudi po tej strani upravičeno vozi v zelje nemški (premijski) konkurenci. Torej? Kdor hoče biti vendarle malo drugačen, ta bo vedel, v katero trgovino zaviti.

Deli s prijatelji