KARIERA

Sedem pravih pristopov v novi službi

Objavljeno 10. februar 2014 08.00 | Posodobljeno 10. februar 2014 08.00 | Piše: Da. M.

Pozabite na stare navade in se vključite v novo delovno okolje.

Vprašajte, pokažite zanimanje, bodite prijazni in upoštevajte pravila.

Novo delovno mesto in novo okolje sta priložnost za sveže začetke. Predstavljamo načine, kako v novi službi doseči uspeh in ustvariti pravo delovno ozračje.

Pozabite na negativizem

Eden izmed načinov, da v novi službi začnete s pravilnim pristopom, je, da pozabite na negativizem in pritoževanje. Tudi če se vaši sodelavci pritožujejo nad šefom, se v pogovor ne vključite. Mogoče bi tako lažje ustvarili prijateljstva, a nikoli se ne ve, ali je kdo med kolegi izdajalec. Pa tudi če ni, lahko sami z bolj pozitivnimi pogovori preusmerite službenega duha v drugo, prijetnejšo smer.

Vprašajte brez sramu

Čeprav se ve, da v novi službi ne moremo vedeti vseh stvari, so za večino vprašanja še vedno neprijetna. A ne bi smela biti. Veliko bolj neprijeten je občutek, ki ga dobi delodajalec ob nezanimanju novega zaposlenega, ali še huje, ob nepravilno opravljenem delu. Zato ne skoparite z vprašanji, pozorni bodite le, da si odgovore zapomnite in se tako vprašanja ne bodo ponavljala.

Oblecite se primerno

Četudi vedno več služb dopušča neformalno oblačenje in pojem poslovne mode postaja vedno bolj ohlapen, pa pozabite na superge in trenirko. Pozanimajte se o pravilih oblačenja na novem delovnem mestu in jih spoštujte.

Brez tipkanja

Le redke ne moti, če ste v času svojega dela v stalni navezi z vsemi prijatelji in redno spremljate dogajanje na facebooku. V dobi izjemno hitrega prenosa informacij pozabljamo, da zasebni pogovori v službo ne sodijo. Tudi če vaši sodelavci ves čas tipkajo po svojem telefonu, sami tega ne počnite, saj s tem kršite pravilnik.

Brez pritožb

V človekovi naravi je, da izraža svoje mnenje, še posebno, ko je to negativno. A nikogar ne zanimajo vse vaše najmanjši težave. »Od dolgotrajnega sedenja me boli hrbet« in »Kako nerada delam ob sobotah« sta neprijetnosti, ki zagotovo nista samo vaši, zato je povsem nepotrebno, da ju ponavljate.

Bodite prijazni

Ena najpomembnejših lastnosti pri spoznavanju novih ljudi, še posebno vaših nadrejenih, je, da ste do njih prijazni. S prijaznostjo boste izbrali pravi pristop, pa četudi jo boste morali zaigrati. Ni nujno, da s sodelavci postanete prijatelji, a ozračje bo prijetnejše, če bo med vami vladalo prijetno vzdušje.

Ne postavljajte svojih pravil

Podjetja imajo različne pristope do opravljanja nalog. Če ste leta in leta delali v enem podjetju, je veliko možnosti, da boste svoje navade prenesli tudi v novo. A bodite pozorni in se raje navadite na nove pristope. Ne predvidevajte, da poznate vse prave načine dela, in se prepustite učenju. Čez čas pa lahko pokažete tudi svoja znanja. 

Deli s prijatelji