PARKIRIŠČE

Seat leon: ko ima prostornost dobro obliko

Objavljeno 10. december 2013 18.40 | Posodobljeno 10. december 2013 18.42 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: seat leon

Seat leon je prvič postal tudi karavan in tako zapeljal v močno konkurenco kombijevskih izvedenk že znanih modelov.

ST ali sport tourer je prostornejša izvedba osnovnega modela seat leon. Foto: Gašper Boncelj

Španski Seat ima z modelom leon precej tradicije, a ta avtomobil pri njih nikoli ni bil povsem v ospredju. V tretji generaciji dobiva pomembnejšo vlogo, skoraj že glavno, znamki, ki je del koncerna Volkswagen, pa naj bi prinesel nujno večjo uspešnost. Leon je bil v prejšnjih izvedbah le kombilimuzina s prisekanim zadkom, poudarek je bil na neke vrste športnosti. Tokrat so modelu namenili več izpeljank za različne namene, nedavno pa so prvič prikazali leonovo karavansko različico.

Preprosto povečanje prtljažnika

Pri karavanskih ali kombijevskih izvedbah osnovnih modelov so snovalci pogosto mislili le na litre, namenjene za prtljago, češ da je za uporabnike takšnih vozil oblika drugotnega pomena, zato so bili modeli marsikdaj obupno škatlasti. Pri leonu je drugače. Izvedba z imenom ST ali sport tourer je skupek lepo tekočih linij, zaradi dodatnih 27 cm v zadnjem delu (dolžina je 453 cm) pa avtomobil ni okoren. Prtljažnik v osnovi meri 587 litrov, kar je le nekoliko manj kot v sorodnem VW golfu variant. Pričakovano ga lahko precej povečate, če potegnete enega od dveh vzvodov, dobite skoraj ravno površino.

Tu so še nekatere dodatne rešitve, ki poskrbijo za večjo uporabnost, na primer dvojno dno, kljukice za obešanje tovora, mizice na naslonjalih zadnjih sedežev, prevračanje sopotnikovega naslonjala, vendar bo za vse treba kupiti dodatne opremske pakete. Voznika in sopotnika bo v sport tourerju pričakalo že znano leonovo okolje – dobri sedeži in ustrezna ergonomija z ne preveč tipkami in stikali. Slog je sicer zelo zadržan, v pretežno sivih barvnih tonih, kar lahko dojemate kot dolgočasno ali pač racionalno.

Posebno varčna izvedba

Če je torej Seat del Volkswagna, leon pa pripravljen na skupni prilagodljivi platformi, to pomeni tudi nabor motorjev iz te skupine. Nekoliko razočara dejstvo, da Seatovi modeli ne morejo dobiti vsaj katere od motornih možnosti kot prvi v koncernu. Kakor koli, verjetno bo na bencinski strani med zanimivejšimi že vstopni prisilno polnjeni in dovolj živahni 1,2-litrski štirivaljnik, pri dizlih pa manjši agregat s prostornino 1,6 litra. Videli bomo, ali bo pri nas na prodaj tudi njegova še posebno varčna izvedba (ecomotive) s kombinirano porabo 3,2 litra, kot zatrjujejo. Dosegljivi bodo tudi močnejši motorji (na primer bencinski s prostornino 1,4 in 1,8 litra ter dvolitrski dizel), polega ročnega pa bo na voljo tudi samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Pozneje bo lahko imel model celo štirikolesni pogon.

V Sloveniji se bo leon ST predstavil februarja prihodnje leto, cene pa bodo od nekaj manj kot 15.000 (bencinski) oziroma 18.000 evrov (dizelski) naprej. Zapeljal bo v močno konkurenco karavanskih izvedenk znanih modelov, kot so ford focus, opel astra, toyota auris in drugi, ter seveda hišnih tekmecev, že omenjenega VW golfa variant ali škode octavie combi.

Deli s prijatelji