PARKIRIŠČE

Samodejni Renault captur

Objavljeno 11. februar 2014 18.30 | Posodobljeno 11. februar 2014 18.30 | Piše: Gašper Boncelj

Renaultov mali suv ima lahko tudi samodejni menjalnik, ki povečuje ugodnost v vožnji.

Renault captur je v Sloveniji eden uspešnejših malih športnih terencev. Foto: Gašper Boncelj

Renault captur 120 TCe EDC je avtomobil, ki združuje različne stvari, ki se na slovenskem trgu ne uveljavljajo enako uspešno. Prva je tip vozila, malega športnega terenca, kakršni so pri nas čedalje bolj zaželeni in se tudi vse bolje prodajajo. Captur k temu prispeva veliko, saj je avtomobil, zasnovan na osnovi clia, gotovo eden najbolj všečnih izdelkov. Razlog je bodisi zelo prepoznavna oblika, ki jo je narekoval šef Renaultovega oblikovanja Laurens van den Acker, bodisi različne barvne kombinacije, kot, denimo v testnem avtu, barva strehe, ki se razlikuje od prevladujočega odtenka karoserije. Takšne možnosti so menda najbolj všeč ženskam.

Praktični izdelek

Če pustimo slog ob strani, za capturja velja, da je praktičen izdelek: zaradi večje oddaljenosti od tal je vstopanje lažje, preglednost iz vozila je solidna, domislica je globok predal pred sopotnikom. Notranja prilagodljivost je konkretna, izstopa premična zadnja klop.

Škoda, da so nekoliko varčevali in niso ponudili možnosti zložljivega sopotnikovega sedeža. Zmotita še povprečna kakovost izdelave in veliko pretirano trde plastike. Ob tem se lahko vprašamo, ali je razlog za slabšo končno izdelavo v pripravi sestavnih delov ali v proizvodnji, ki poteka v španskem Valladolidu.

Sodobna avtomatika

Če so mali športni terenci pri nas uspešnica, tega ne bi mogli trditi za samodejne menjalnike v manjših avtomobilih, kjer so še vedno redkost. Pričujoča Renaultova avtomatika je ena sodobnejših, s šestimi prestavami in dvema sklopkama. Ni ravno najhitrejša, a v capturju je nalogo opravljala tiho in uglajeno.

Avtomobil je poganjal štirivaljni prisilno polnjeni bencinski motor, ki je z najvišjo močjo 88 kW prijeten prevoznik. To je še eden od izdelkov tako imenovanega downsizinga, ko večje motorje zamenjujejo agregati z manjšo prostornino, ki so tako kot v našem primeru hitreje odzivni in postanejo hitro priljubljeni pri vozniku. Downsizing je manj uspešen pri porabi, saj ti motorji v praksi pogosto ne porabijo manj od predhodnikov, čeprav uradni podatki trdijo drugače. Če upoštevamo računalnik, je captur med našim testom v povprečju trošil okoli sedem litrov bencina. Solidno, a nič več.

Pred koncem ne smemo pozabiti, da ima captur besedo terenec le v imenu – vselej ima le sprednji pogon in o kakšni vsaj približno terenski naravnanosti ne moremo pisati. Pod črto pa je to le eden boljših sodobnih dosežkov francoske znamke. Tudi pogonska kombinacija v omenjenem modelu je zanimiva, ne nazadnje niti ne pretirano draga, saj avtomobil pred popustom cenijo na slabih 17 tisočakov.

 

Deli s prijatelji