PARKIRIŠČE

S, napisano z veliko

Objavljeno 28. maj 2013 18.00 | Posodobljeno 28. maj 2013 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Mercedes-Benz pošilja na trg novo izvedenko največjega avtomobila pri hiši – želi biti najboljši, pravijo ...

S v podaljšani karoserijski izvedbi je trenutno na ogled, kmalu bo tudi na voljo. Dolžina je spodobna, razredu primerna (foto: Janez Kovačič).

Predstava je bila veličastna, a ne pregrešno razkošna. Germanska. Mercedes-Benz (MB), bistveni del nemškega Daimlerja AG, je prvič pokazal svojega S: največji, najprestižnejši, po svoje tudi najpomembnejši avto hiše iz skoraj dolgočasnega Stuttgarta. Najpomembnejši zaradi tega, ker predstavlja bistvo vsega tistega, kar na tem svetu pomeni tovarna v znaku trikrake zvezde.

Avto presežnikov

Mercedes S, tokrat že šeste generacije (trditve, kdaj oziroma kateri avto šteje za prvega S, se precej razlikujejo), se rojeva v časih, ki so za nemško tovarno skoraj izjemno ugodni. Niti doma niti v Evropi, ampak na drugih trgih, tistih, ki zanje postajajo vse pomembnejši. In temu se opazno prilagaja tudi novi S, avto številnih presežnikov.

S je tudi po novem klasična štirivratna limuzina, ki bo kmalu dobila še kakšno karoserijsko različico – denimo kupeja, ki bo prvič na ogled na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Avto odlikujejo čiste in oble linije, nekakšna brezčasna podoba, ki se noče pretirano podrejati prevladujoči (avtomobilski) modi. Prefinjena oblika, je dejal Robert Lešnik, vse pomembnejši mož oblikovanja pri Mercedes-Benzu, sicer pa naše gore list. K prefinjenosti v tem razredu spada še marsikaj, denimo tudi ustrezna dolžina – in 524 centimetrov je povsem spodobnih in pričakovanih.

Novi S hoče biti najboljši avto na svetu, je bil prepričan prvi mož tovarne dr. Dieter Zetsche. Zato na ta svet prinaša veliko novega vsaj na treh področjih: udobju, varnosti, tehnologiji. Glede prvega je tako, da so se zelo pomudili pri udobju tistih, ki bodo sedeli, se vozili in živeli zadaj. Čudno? Ne, kajti zlasti na azijskih in tudi ameriškem trgu – tistih, ki so vse bolj v ospredju MB – se vse več ljudi hoče voziti zadaj oziroma želijo, da jih vozijo. In ker je tako, so jim življenje olepšali na različne načine. Denimo s sedeži, ki se skoraj raztegnejo v postelje (pet različnih nastavitev), masažami (tudi takšno, ki jo zagotavlja masaža z vročimi kamni), pa prefinjeno ohlajenimi (ali ogretimi) prostori za pijačo, številnimi sistemi povezovanja s svetom ipd. S ponuja udobje prvega razreda, so prepričani, povrhu pa je to tudi nekakšen velnes na kolesih ...

Zmogljive elektronske oči

Varnost je napisana z veliko, kajti številni asistenčni elektronski sistemi zmanjšujejo posledice morebitnega trčenja tako spredaj kot zadaj, hkrati pa predvidevajo tudi morebitno nesrečo. Zato pravijo, da S nima elektronskih oči samo spredaj in zadaj (kot doslej), ampak v krogu 360 stopinj. Vse skupaj gre tako daleč, da ima veliki mercedes elektroniko, ki opazuje cestno površino, in ko ugotovi, da postaja ta groba ali neravna, v hipu prilagodi podvozje. In še malenkost, ki ni nepomembna – S je menda prvi avtomobil, ki nima niti ene klasične žarnice, ampak so jih nadomestili s 500 svetlečimi diodami. Adijo, Edison ...

Novi veliki mercedes bo v prvem letu svojega življenja na voljo v štirih motornih različicah, tudi hibridnih. S 400 hybrid je šestvaljnik, ki ima 225 kW in dodatnih 20 kW, ki jih zagotavlja elektromotor. Enako moč ima elektromotor tudi pri izvedbi S 300 bluetec hybrid (sicer pa bencinskih 150 kW). Na vrhu bo kraljeval bencinski S 500 (osemvaljnik, 335 kW), po svoje tudi izvedenka S 350 (šestvaljnik, 190 kW). Seveda ni mogoče spregledati velikega truda pri zmanjševanju porabe in izpustov škodljivih plinov (pravijo, da so v zadnjih desetih letih povprečno porabo pri motorjih s približno močjo 150 kW skoraj prepolovili in je po novem 4,4 litra), hkrati napovedujejo nadaljevanje tako imenovane zelene ofenzive s priključnim hibridom S 500 – prvi S, pri katerem naj bi poraba padla pod štiri litre!

Mercedes S začenja pohod na slovenski trg v prihodnjih mesecih; tedaj bodo znane tudi cene. Pričakovati, da bo zapeljal v veliko slovenskih garaž, je utopično. Pričakovati, da ga tistim, ki si ga bodo lahko omislili, ne bomo zavidali, prav tako.

Deli s prijatelji