V avtomobilskem svetu poznamo veliko polomov, pri katerih tovarne iščejo razloge za neuspeh. Redko pa se zgodi, da skoraj sedem let ne najdejo čisto pravega odgovora, zakaj jim je uspelo. Pri nissanu qashqaiju se je zgodilo prav to: avtomobil bi moral zgolj zapolniti praznino, ki je nastala po odhodu almere. Poskusili so z drzno zasnovo križanca – in pričakovane številke so presegli za skoraj trikrat. V tem času so prodali dva milijona avtomobilov, zdaj je na pohodu druga generacija.
Nova notranjost
Osnovne oblikovalske poteze so ostale, a spremembe so vseeno precej obsežne. Novi qashqai je slabih pet centimetrov daljši od predhodnika, a tudi za odtenek širši in nižji (meri 4377 x 1806 x 1590 mm). Kljub vsemu je v notranjosti pridobil še centimeter nad glavo potnikov, prav tako je za 20 litrov večji prtljažnik – s 420 litri ni rekordno velik, a ima prilagodljivo dvojno dno, predvsem pa se njegova vrata zdaj odpirajo dovolj visoko tudi za povprečne Evropejce.
Povsem nova je notranjost, ki jo zaznamujejo kakovostnejši materiali in, kajpak, posodobljen info-zabavni sistem. Zaslona sta dva: prvi, 12,7- centimetrski med merilniki, omogoča hiter vpogled v potovalni računalnik in nastavitve nekaterih funkcij avtomobila, na vrhu sredinske konzole pa lahko kraljuje drugi s skoraj 18-centimetrsko diagonalo, ki med drugim ponuja vpogled v navigacijsko napravo in sliko kamer z vseh strani vozila. S kamerami nissan qashqai pomaga vozniku, da ne zapelje z voznega pasu in spregleda avtomobila v mrtvem kotu, nova je prepoznava prometnih znakov, qashqai zdaj samodejno zavira v sili, sam zna tudi parkirati, na splošno je seznam različnih sodobnih in udobju namenjenih dodatkov, ne nujno serijsko vgrajenih, pomenljivo dolg.
Za odtenek dražji
Za samo vožnjo je pomembno, da je podvozje čvrsto, nagibanja je nekaj še ostalo (avtomobil je navsezadnje postavljen precej visoko), vključen je sistem umirjanja vozila na valoviti cesti (ali grbinah), vozniku še pred ESC med prehitro vožnjo v ovinku pomaga sistem, ki selektivno sproži zaviranje na posameznih kolesih.
Novi qashqai je križanec predvsem s svojo pojavnostjo, vse manj pa s pogonom – ta je večinoma speljan na sprednji kolesni par, le v kombinaciji z 1,6-litrskim dizelskim motorjem (96 kW) lahko izberete štirikolesnega, a tudi dodobra izpopolnjeni brezstopenjski menjalnik, ki se mu lepo poda. Za osnovo pri motorjih poskrbi 1,2-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem (85 kW), ki bo zadovoljil nezahtevne voznike, dizelsko ponudbo začenja 1,5-litrski dCi (81 kW), s katerim boste lahko prav lepo varčevali (pri Nissanu pravijo, da v povprečju ne bi smeli porabiti več kot 4,2 l goriva na 100 km), jeseni pa sledi še 1,6-litrski turbo bencinar, o katerem je trenutno znano le, da bo imel 110 kW moči.
V Slovenijo se bo novi qashqai, ki je v prvi generaciji dobil številne neposredne tekmece, v večjih količinah pripeljal v začetku pomladi, cenovno pa naj bi bil za odtenek dražji od dosedanjega.