Začelo se je novo šolsko leto. Po podatkih ministrstva za izobraževanje, znanost in šport je v šolskem letu 2013/14 šolski prag v Sloveniji prestopilo 20.368 prvošolcev.
Šola zanje predstavlja novo izkušnjo ter seveda usvajanje delovnih navad in prilagajanje na vedno nove obveznosti. Pri soočanju z njimi bo potrebno veliko potrpljenja tako staršev kot šolarjev.
Najprej pogovor in počitek
Po vrnitvi iz šole naj nikar takoj znova ne sedejo za pisalno mizo, pač pa naj
jih starši povprašajo, kaj se je tam dogajalo, in naj pazljivo poslušajo njihovo pripovedovanje. To naj sčasoma postane obvezna dnevna rutina. Komunikacija z otrokom je v tem obdobju ključnega pomena. Ne odkriva namreč le vseh pozitivnih dogodkov, pač pa lahko opozori tudi na tiste manj prijetne, ko bo morda potrebno ukrepanje staršev.
Koliko časa ob knjigah?
Osnovno pravilo je, da prvošolčka ne gre preobremenjevati z obveznostmi, pravijo šolski psihologi. Koncentracija pri otrocih, starih šest let, traja največ dvajset minut. To pomeni, da za pisalno mizo ne bi smeli sedeti dlje, sicer bo to pri njih lahko privedlo do frustracij in odpora do šolskih obveznosti.
Priporočljivo je, da delo poteka po delih – dvajsetim minutam pisanja naloge ali učenja naj sledi odmor v obliki otroku ljubih dejavnosti: igranje, sprehod, morda ogled risanke.
Koncentracija med šolskimi urami, ki jo zahteva šolski sistem, za malčke ni preprost izziv, in pri obveznostih, ki jih čakajo doma, to nedvomno gre upoštevati ter jim tako olajšati prva soočanja z novim okoljem.