PARKIRIŠČE

Prostorna racionalnost

Objavljeno 23. januar 2013 19.00 | Posodobljeno 23. januar 2013 19.00 | Piše: Janez Kovačič

S škodo rapid se češka tovarna loteva s krizo vse bolj obremenjenega (tudi slovenskega) avtomobilska trga.

Rapid ni kombilimuzina, ampak daljša štirivratna limuzina nižjega srednjega razreda. Foto: Boštjan Okorn

Zgolj precej starejši bi morda zmogli odgovoriti na vprašanje: kaj pomeni 1000 mb? Nekdaj, pred dolgimi desetletji, je to pomenilo 1000 malih bolova ali po slovensko 1000 malih težav. In teh 1000 težav je označevalo vse, kar so doživljali lastniki škode 1000 MB pred kakšnimi 30 leti ...

V Volkswagnovem duhu

Ampak to je zgodovina. Danes so škode avtomobili, ki jih prodajajo na 100 trgih po vsem svetu. Nastajajo v Evropi, Indiji, Braziliji, na Kitajskem ipd. Rapida, najnovejše škode, avtomobila, s katerim se češka avtomobilska hiša loteva vse bolj recesijskega avtomobilskega posla, se oznaka 1000 mb zanesljivo ne more prijeti ...

Rapid je štirivratna limuzina nižjega srednjega razreda (448 centimetrov) in verjetno ni vroča ljubezen na prvi pogled. Trditi, da je narejen v duhu ali prevladujoči filozofiji oblikovanja nemškega Volkswagna, ki je lastnik Škode, bi lahko bilo pravilno. V središču je predvsem racionalnost, malo je karoserijskih ali oblikovnih potez, ki bi vzbujale izjemno navdušenje. Ampak to je pričakovano in celo logično – rapid računa na kupce, ki avto razumejo predvsem kot prevozno sredstvo, in tukaj za kakšna izjemna čustva pač ni prostora. Dobro ali slabo, kdo bi vedel ...

Racionalnost se nadaljuje v notranjosti. Toda – naj bo armaturna plošča še tako preprosta, čista (morda germanska?) in brez posebnosti, očitkov ni. Ergonomija je več kot solidna, tudi preglednost nazaj je za odtenek boljša kot pri drugih, prednja sedeža sta presenetljivo čvrsta, grafika merilnikov prijazna in čitljiva, prostornost sedenja na zadnjih sedežih ugodnejša kot pri številnih konkurentih.

Zlahka družinski avto

Vedno znova se vprašam, kako to, da se številne škode po tej strani z lahkoto primerjajo celo z večjimi avtomobili. Še bolj to velja za prtljažnik in prav to – torej prtljažniška prostornost oziroma uporabnost – postaja nekakšen zaščitni znak škod in seveda rapida. Prtljažnik ima 550 litrov prostornine, kar zadostuje za trditev, da je rapid lahko družinski avto. Čeprav ni kombilimuzina, ki bi zaradi podrte zadnje sedežne klopi ponudila še več, tudi s podiranjem zadnjih sedežnih naslonjal (deljivih v razmerju 60:40) pridobiš dodaten prostor. Nasvet bi bil zelo preprost – tisti, ki jim gredo kombilimuzine (morda) na živce in hočejo imeti klasično z velikim prtljažnikom, vedo, v katero trgovino je treba zaviti. Bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1,2 litra in s 77 kW/105 KM pri 5000 vrtljajih ni nekaj, kar bi posebno navdušilo. To je kombinacija solidnih, nič izjemnih zmogljivosti. Kaj to pomeni? Predvsem to, da pospeševanje ni zelo hitro, da je končna hitrost okoli 195 km/h in da poraba težko pade pod sedem litrov goriva. Cena rapida v izvedbi 1,2 TSI elegance je 16.750 evrov. S to ceno težko vozi med nizkocenovniki precej podobnega karoserijskega videza, avtomobili, ki jih je v zadnjem času vse več. A vsaj nekaj drži – v uvodu omenjenih 1000 mb se tej škodi ne more zgoditi ... 

Deli s prijatelji