Velik, pa kljub vsemu še znosen, visok, pa ne previsok, imeniten, vendar ne tako, da bi ti bilo nerodno. Če ti je, potem ne smeš sesti v mercedesa ML. Ampak ko si v njem, kmalu ugotoviš, zakaj se je težko ločiti od trikrake zvezde.
Stane dobrih 56.000 evrov
Stuttgartski mercedesi imajo na nosu (in še kje) trikrako zvezdo, ki je že dolgo simbol prestižnosti in seveda kakovosti, nečesa, kar si številni želijo, pa se jim želja ne uresniči. Zakaj ne? Ker tale ML 250 bluetec 4 matic v osnovni izvedbi stane dobrih 56.000, z dodatno opremo pa več kot 73.000 evrov. Je ML toliko vreden? Težko reči, vem pa, da se nanj navežeš, da ti tako zleze pod kožo, da mu je težko pomahati v slovo.
Tretja generacija športnega terenca (SUV) ML se potegne čez 480 centimetrov. Drži, da dobro skrije te silne centimetre in v resnici deluje krajše in morda manj strašljivo kot kakšen BMW X5 ali pa audi Q7, če omenim samo dva prva konkurenta. In to je dobro, kajti kljub t. i. downsizingu (skrajševanju, bi se reklo po domače) so novi avtomobili in tudi športni terenci občutno predolgi.
Fina notranjost
Zakaj so suvi tako priljubljeni med starejšimi emši? Ker sedeš in nato sediš visoko in zato dobro vidiš. Ni težav s hrbtom, ni težav s prevelikimi in pretežkimi vrati ter še z marsičim. Notranjost je fina. Morda bi kdo rekel, da ročica sedemstopenjskega samodejnega menjalnika ne spada na desno stran volana (kar je recimo ameriška pogruntavščina), a se moti. Prvič zato, ker je prestavljanje zelo priročno, drugič zato, ker je sredinski del med obema sedežema prava zaradi tega uporabnejši. Tisto, kar je treba ceniti pri ML (in na splošno mercedesih), je, da so v zadnjih letih nekoliko zmanjšali število različnih stikal, tudi poenostavili njihovo uporabo. Malenkost? Ne bi rekel. Vsa notranjost je barvno zelo okusno, naj rečem prefinjeno urejena: nobenih močnih barv v merilnikih, temveč mlečna belina, ki ne utruja oči. Prtljažnik je kot Postojnska jama (690 litrov) – je dolg in visok, skratka zelo uporaben. Sedi se udobno ne le spredaj, temveč tudi zadaj, zatemnjena zadnja stekla me spominjajo na mafijsko okolje, čeprav je, tako je videti, to kar pogosta moda na slovenskih cestah.
Pod motornim pokrovom se je vrtel dizelski štirivaljnik. Zakaj klicaj? Zato, ker se prvi hip to za več kot 2,1 tone težko vozilo zdi premalo, kajti na voljo je 150 kW/204 KM in 500 Nm navora. Drži; v tej izvedbi ML ne razganja od moči, a tudi ni tako brez sape in pohleven, da bi ti moralo biti nerodno. Če pa že, potem ti je toplo pri srcu, ker ti ni treba prav pogosto na črpalko, kajti z nekaj malenkostne prizadevnosti se poraba skoraj zasidra pri 7,5 litra, kar seveda ni slabo in ne drago. In še vprašanje: bi ga zapeljali v blato, med grmovje in grape – ker je pač terenec in ima štirikolesni pogon? Težko, zelo težko in komaj kdaj. Pa ne zato, ker ne bi šlo, temveč zato, ker ga je škoda, zelo preprosto. Ja, ML se ti zlahka prikupi, z veseljem ga parkiraš v domači garaži – le še kupiti ga je treba ...