AVTOMOBIL

Porshe macan: mali 
tiger

Objavljeno 24. april 2014 21.00 | Posodobljeno 24. april 2014 21.00 | Piše: Gregor Pucelj

Porschejev macan je prepričljiv športni terenec, ki z dirkališča lahko zavije tudi na razdrapan makadam.

Cilj je jasen: vztrajati pri Porschejevi filozofiji in izdelati še bolj športnega cestnega terenca, kot je cayenne. Foto: Gregor Pucelj

Ko so pri Porscheju leta 2002 izdelali cayenna, prvega terenca, so se mnogi zmrdovali. Zdaj so dodali še nekoliko manjšega, kompaktnega športnega suva macana in nihče se več ne čudi. Nasprotno, tigra, kar macan pomeni v indonezijskem jeziku, s(m)o celo pričakovali.

Zgledi vlečejo

Cilj je jasen: vztrajati pri Porschejevi filozofiji in izdelati še bolj športnega cestnega terenca, kot je cayenne. To je ne nazadnje omogočala tudi nekoliko manjša platforma, ki je enaka kot pri audiju Q5. Macan ima tudi enako medosno razdaljo in tretjino delov kolega, ki pa so skriti v drobovju. Ob pogledu nanj boste namreč zaman iskali audijeve gene. Dolg je še vedno solidnih 468 centimetrov, je pa opazno nižji in predvsem širši, vse to pa zagotavlja poudarjen športno-terenski karakter. Pri oblikovanju zunanje podobe so se nesramežljivo zgledovali po izrazito športnih sorodnikih, kot sta porsche 911 in 918 spyder, v macanovem zadku pa sem videl tudi obrise slavnega porscheja 928.

Podobno je v kabini, s poudarkom na prednjih sedežih, še posebno na voznikovem. Volanski obroč je kot pri 918 spyderju majhen in prijetno neposreden. Visoka, zajetna sredinska konzola pregrajuje sprednja sedeža in na njej je praktično vse, kar voznik potrebuje – poleg volana. Visoko je postavljena prestavna ročica sedemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, ki omogoča samodejno ali ročno prestavljanje. Tam je tudi kopica tipk, a voznik že kmalu ugotovi, da so še kako potrebne in logično razporejene – od izbiranja voznega režima in nastavitve podvozja do vklapljanja terenskega (off-road) načina vožnje.

Do oktobra že razprodani

Macanu so za začetek namenili tri motorje, za športne varčneže pa so že takoj pripravili model S diesel. Njegov trilitrski turbodizelski motor V6 porabi, tako zatrjujejo v tovarni, samo od 6,1 do 6,3 l/100 km, je pa res, da je bilo povprečje med prvimi prevoženimi kilometri okrog 10 litrov. Kljub (dokaj) majhni porabi goriva pa 190 kW (258 KM) moči zadostuje za pospešek do 100 km/h v 6,3 sekunde in najvišjo hitrost 230 km/h. Tudi bencinska macana sta turbinska. S1 je opremljen s trilitrskim bencinskim biturbomotorjem V6 z močjo 250 kW (340 KM). Da pospeši do 100 km/h, potrebuje samo 5,4 sekunde, najvišja hitrost je 254 km/h. Na vrhu pa je macan turbo. Njegov nov 3,6-litrski biturbomotor V6 razvije spoštljivih 294 kW (400 KM) in vozilo do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde – z opcijskim paketom sport chrono pa le v 4,6 sekunde; macan turbo doseže najvišjo hitrost kar 266 km/h.

Jasno je, da imajo vsi modeli stalni štirikolesni pogon, katerega sestavni del je sistem Porsche Traction Management (PTM), ki omogoča, da se moč v celoti lahko prenaša samo na zadnji kolesi. Pokazalo se je, da to ni le športni dodatek na asfaltu, pač pa se več moči na zadnjem kolesnem paru odlično obnese tudi na dobrem makadamu. Vse tri različice imajo na zadnjih kolesih zajetnejše pnevmatike kot na sprednjih.

Na voljo so tri izvedbe podvozja. Zračno vzmetenje macana podraži, vendar to priporočam, saj ne omogoča le vrhunske športne vožnje na gladkem asfaltu, ampak tudi zravna zelo slab makadam. Omogoča nastavljanje odmika od tal v treh stopnjah: terenski, normalni in nizki nivo. Terenski ga dvigne za 40 milimetrov nad običajno, tako da je v tem primeru karoserija dvignjena od tal 230 milimetrov. Prvi slovenski kupci so avtomobile že dobili in vsi, ki jih bodo lahko dostavili do oktobra, so razprodani, čeprav osnovna različica macana S diesel stane 69.717 evrov, macana S 72.989 evrov in macana turbo 102.509 evrov.

Deli s prijatelji